וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: אנחנו נשנה את פני החברה הישראלית

29.1.2003 / 0:05

יו"ר שינוי בנאום הניצחון: לציבור נמאס - הוא רוצה ישראל אחרת; "חייבים ממשלה חילונית שתיאבק בכפיה הדתית, ותגייס כל יהודי לצבא"; "אסור לעבודה להפקיר את ישראל לימין הקיצוני"

יו"ר שינוי, יוסף (טומי) לפיד, נשא אמש דברים בעקבות הצלחת מפלגתו בבחירות. לפיד אמר שהציבור אמר את דברו ולשינוי יהיה חלק בעיצוב הממשלה ובעיצוב פניה של ישראל.

הלילה פורסם כי המשא ומתן בין שינוי לליכוד, על כניסה לממשלה, יחל בתוך כמה ימים. לפיד התקשר הלילה לראש הממשלה, אריאל שרון, לברך אותו על נצחונו. שרון קרא ללפיד להיכנס לממשלה.

בקול ישראל דווח כי חברי הכנסת של שינוי יתכנסו בצהריים כדי לגבש עמדה לקראת פתיחת המשא ומתן. לפיד נחוש בדעתו שלא להיכנס לקואליציה עם החרדים, אך אינו פוסל את המפד"ל ואת האיחוד הלאומי. יו"ר העבודה, עמרם מצנע, קרא לשינוי שלא להצטרף לימין, לחבור לעבודה ולהיות באופוזיציה לוחמת.

"לציבור נמאס ממה שהיה, הוא רוצה ישראל אחרת. אסור לנו להיות זחוחי דעת, מותר לשמוח, אך הוטלה עלינו אחריות אדירה, ואסור לנו להחמיץ את ההזדמנות ההיסטורית שהעם נתן לנו", אמר לפיד בנאומו.

לפיד הוסיף כי מפלגתו תיאבק בכפיה הדתית ותגייס כל יהודי לצבא: "מי שמשלם מיסים מגיע לו משהו במדינה הזו. ניאבק בשחיתות שאוכלת כל חלקה טובה בשמאל ובימין. נשמש גשר בין השמאל לימין כדי לעצב מדיניות שקולה ונבונה שתוביל לשלום ולביטחון מול הפלסטינים".

לפיד אמר שחייבים להקים ממשלת אחדות חילונית, שתוביל את המדינה לשלום ולחידוש חברתי. "מפלגת העבודה חייבת לשנות את עמדתה, אסור לה להפקיר את ישראל בידי הימין הקיצוני. יש לעזור לעם ישראל בשעת צרה."לפיד אמר כי מפלגתו אינה נגד הדת, ואינה נגד אנשים דתיים. לטענתו, שינוי מתנגדת לשימוש בדת לטובת ניצולה של המדינה.

פורז: זה החרדים או אנחנו

ח"כ אברהם פורז, מספר 2 ברשימת שינוי, אמר עם היוודע תוצאות מדגמי הטלוויזיה: "לראש הממשלה שתי אלטרנטיבות, ללכת איתנו או ללכת עם החרדים. אני מקווה שיבחר בדרך הנכונה וילך איתנו. אם לא הוא ישלם מחיר יקר בעתיד. הציבור רוצה שהחרדים יפסיקו להשתלט על המדינה. אם הוא לא יעשה זאת, בבחירות הבאות אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully