וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב מזהיר מאכילת נקניקים שעשויים מתאים של ג'יימס פרנקו וג'ניפר לורנס: זו קללה וסימן לאחרית הימים

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 0:39

הסטארט אפ BiteLabs מציע ללקוחותיו את ההזדמנות להפוך את ג'ניפר לורנס או קניה ווסט לנקניק טעים במיוחד - אולם הרב אברהם משה הלפרין מזהיר כי מדובר בלא פחות מקללה ואולי אפילו סימן לאפוקליפסה

bitelabs - עושים בשר מהכוכבים/bitelabs

סטארט אפ מסקרן (או מבעית) מציע ללקוחותיו להפוך את הסלבריטאים האהובים עליהם לנקניק סלמי - ויש מי שמעלה חשש שזו עשויה להיות התחלת התגשמותה של נבואה מקראית על אחרית הימים. חברת BiteLabs הושקה כבר בשנת 2014 ועוד אז הצהירה כי היא תשווק "סלמי מעשה ידי אומן מבשר שיוצר במעבדות מדגימת רקמות של סלבריטאים". באתר נכתב: "כולנו היינו רוצים להיות קרובים יותר לכוכבים האהובים עלינו, ועכשיו כולנו יכולים לחוות את הבשר שלהם".

חברת הבשר המיוצר במעבדה, הטוענת כי מוצריה בריאים יותר וידידותיים יותר לסביבה מאשר מוצרים מן החי המעובדים באופן מסורתי, אומרת כי היא תאסוף בתרומה תאי מיובלסט (תאי האב שבשריר השלד) מאנשי ציבור באמצעות ביופסיה ותגדל מהם בשר במתקני גידול ביולוגיים. התוצר הסופי יורכב מכ-30% בשר סלבריטאי ו-40% בשר בעלי חיים שיוצר במעבדה, יחד עם השומן והתבלינים המשמשים לייצור סלמי באופן המסורתי.

עד כה האתר מציע ארבעה סלבריטאים - ג'יימס פרנקו, ג'ניפר לורנס, קניה ווסט ואלן דג'נרס - כתורמי רקמות פוטנציאליים, ומעודד אנשים לצייץ #EatCelebrityMeat (לאכול בשר סלבריטאים) כדי להעלות את המודעות לרעיון, בזמן שהוא מבהיר שאותם כוכבים כלל לא מיודעים לכל האנשים שמתכננים לאכול אותם.

נקניק שעשוי מתאים של ג'ניפר לורנס. ShutterStock
תמיד רציתם לאכול את ג'ניפר לורנס? יש מצב שזה יהיה אפשרי/ShutterStock

בעת השקתו רבים האמינו שהסטארט אפ הוא לא יותר מבדיחה, אך בראיון שנערך בזמנו עם אחד מאנשי הצוות - הוא התעקש שהיוצרים שלו רציניים לגמרי. האיש, שזוהה בתקשורת רק בשם קווין, אמר ל- Vice כי היו חמישה עובדי BiteLabs ש"עבדו במשרה מלאה על זה" וכי "הם רציניים במאת האחוזים בעידוד דיון נרחב בנושא ביו-אתיקה, בשר שיוצר במעבדה ותרבות הסלבריטאים". הוא הוסיף: "הפיכתו של בשר סלבריטאים למציאות תלוי ביכולתנו לבנות בסיס משתמשים גדול מספיק".

עם זאת, יש להתייחס לכל הדברים בסקפטיות המתבקשת - מכיוון שאין שום סימן ש-BiteLabs החלה ליצר בפועל מוצרי בשר בשבע השנים שחלפו מאז ולאענתם אף כוכב לא הסכים לתרום להם תאים עד כה. כלי תקשורת רבים שניסו ליצור בחודשים האחרונים קשר עם החברה לקבלת תגובה טרם קיבלו מענה. בנוסף, למרות שבשר של בעלי חיים גודל בהצלחה בתנאי מעבדה, לא נעשה עד כה שום ניסוי שכזה על בשר אדם ומכירת בשר שיוצר בצורה שכזו אינה מותרת בחוק בשום מקום בעולם.

האם זה אמיתי או בדיחה? רשת חדשות מפלורידה ניסתה לבדוק

ובתפריט:

נקניק מתאים של סלבס. bitelabs.org, אתר רשמי
נקניק מתאים של סלבס/אתר רשמי, bitelabs.org
נקניק מתאים של סלבס. bitelabs.org, אתר רשמי
נקניק מתאים של סלבס/אתר רשמי, bitelabs.org

צ'רצ'יל היה בעד, הנביא יחזקאל ממש נגד

אתר החברה מציג ציטוט של ווינסטון צ'רצ'יל שחזה יצירת בשר מעבדה עוד בשנת 1931, באומרו: "נימלט מהאבסורד של גידול עוף שלם על מנת לאכול את החזה או את הכנף שלו, על ידי גידול חלקים אלה בנפרד תחת תנאים מתאימים. מזון סינתטי ישמש, כמובן, גם בעתיד. גם אין צורך לוותר על הנאות השולחן... המאכלים החדשים מלכתחילה לא יהיו שונים בהרבה מהמוצרים הטבעיים, וכל שינוי יהיה כה הדרגתי שלא ישימו לב אליו".

באתר החדשות Israel365, הנותן פרשנות לאירועים עכשוויים דרך עדשות מקראיות וניתוח טקסטים דתיים עתיקים, טוענים כי הטכנולוגיה של BiteLabs נחזתה עוד הרבה לפני צ'רצ'יל. במאמר שפורסם שם החודש נטען כי הנביא יחזקאל הזהיר במקרא שקניבליזם יהיה אחד מהסימנים לאפוקליפסה הקרובה לקץ הימים. ביחזקאל פרק ה', פסוק י' נכתב: "לָכֵן, אָבוֹת יֹאכְלוּ בָנִים בְּתוֹכֵךְ, וּבָנִים, יֹאכְלוּ אֲבוֹתָם; וְעָשִׂיתִי בָךְ שְׁפָטִים, וְזֵרִיתִי אֶת-כָּל-שְׁאֵרִיתֵךְ לְכָל-רוּחַ".

לפי מומחי מקרא, התפקיד שממלא הקניבליזם בתנ"ך הוא בדרך כלל של איום אולטימטיבי, תיאור של אורח החיים אליו יקלע עם ישראל, אם ימשיך להקשות עורף ויסרב לציית לאלוהים. העונש האלוהי יגיע בדמותו של רעב מצמית, שיהפוך את בשר האדם למרכיב תזונה ומצב כזה כשלעצמו מסמל אובדן של צלם אנוש.

על פי האתר, הרב אברהם משה הלפרין מזהיר כי על אף שאכילת תאים אנושיים עשויה להיות טכנית כשרה מבחינה הלכתית, למעשה מדובר בלא פחות מקללה. הרב עומד בראש המכון מדעי טכנולוגי להלכה, שהוא בית הוראה ומכון מדעי-אקדמאי העוסק במחקר ויישום תורני-מדעי, וחותר למציאת פתרונות טכנולוגיים על פי כללי ההלכה,.

מהו המכון מדעי טכנולוגי להלכה?

הרב הלפרין אמר ל- Israel365: "לגידול בשר מגוף אנושי יש השלכות רוחניות ואתיות החורגות מהכשרות הטכנית של החומר. אכילת בשר אדם בכל צורה שהיא, אפילו אכילת הבשר שלך עצמך, אסורה לחלוטין בתורה. זה, למעשה, זהה לאכילת הבשר מכל חיה אסורה שאין לה את סימני הכשרות המותרים לאכילה - מעלה גרה ומפריסי פרסה שסועה, או כל חיה שלא נשחטה כראוי. ברמה המקראית הטכנית, כולם אסורים לאכילה באותה המידה".

הרב הלפרין המשיך ואמר כי אכילה בלי הגבלות היא למעשה קללה: "אדם, שנוצר באופן אישי בצלם אלוהים, יכול היה לאכול רק צמחים. אחרי שהמין האנושי הושחת בתקופת המבול ותיבת נח, הם הורשו לאכול בשר. אדם וחוה התברכו בכך שנאסר עליהם לאכול בשר או מפרי עץ הדעת. הנחש, החיה השנואה ביותר בעיני אלוהים קולל ביכולתו לאכול אפילו את האבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully