וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שרון יזמין הערב את מצנע לאחדות"

28.1.2003 / 22:11

כך אמר הערב ראובן ריבלין לאחר פירסום מדגם וסקרי הטלוויזיה; מצנע ושרון שוחחו וייפגשו בקרוב; פורז: שרון יצטרך לבחור, אנחנו או החרדים; דליה איציק: נפיק לקחים ונאסוף את השברים

התגובות לתוצאות העתידיות שחוזים מדגמי וסקרי שלושת ערוצי הטלוויזיה החלו לזרום הערב מיד עם פירסומן.

יו"ר העבודה, עמרם מצנע, התקשר אחרי פרסום המדגמים לראש הממשלה, אריאל שרון, לברך אותו. דוברו אמר לערוץ 10: "מצנע התקשר לשרון מיוזמתו כדי לברך אותו. הוא קבע איתו פגישה בימים הקרובים".

השרה לשעבר, דליה איציק אמרה: "מצבנו קשה, נהיה אופוזיציה לוחמת אחראית. זו ממשלה זמנית, ממשלת מעבר. נפיק לקחים. נאסוף את השברים ונצא לדרך".

"עמרם מצנע צריך להמשיך להנהיג את מפלגת העבודה, ולהוביל אותה כמו שהוא מוביל", כך אמר הערב ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק. זאת, לדבריו, לפחות עד הבחירות המקדימות במפלגה, שיתקיימו בתוך 14 חודשים. "הישג של 18 מנדטים יקשה על מפלגת העבודה, ולא יקל עליה, להיכנס לממשלת אחדות".

השר ראובן ריבלין (ליכוד) אמר הערב כי אריאל שרון יזמין עוד הלילה את עמרם מצנע ואת מפלגת העבודה להצטרף לממשלתו. "הוא יזמין את כל המפלגות הציוניות לממשלה", אמר.

"העם דרש להרחיק את השמאל ממוקדי ההכרעה", אמר הערב השר צחי הנגבי בתגובה על תוצאות מדגם ערוץ 1 לפיו הליכוד השיג 36 מנדטים מול 18 מנדטים שהשיגה מפלגת העבודה. "הליכוד יוצר פער חסר תקדים מעל מפלגת העבודה... הציבור אמר היום מה הוא חושב על אוסלו ועל קמפ דיוויד ועל פגיעה בביטחון מדינת ישראל".

סילבן שלום (ליכוד) אמר לערוץ 10: "במידה והעבודה לא תרצה להצטרף, נקים ממשלה חלופית שתתפקד היטב. אנחנו נשמח ששינוי תהיה בקואליציה אבל צריך לזכור: אין מפלגות פסולות. עם כל הכבוד לטומי לפיד, אנחנו חושבים שלשינוי יש מקום בממשלה אבל לא על חשבון מפלגות אחרות".

דן מרידור (ליכוד) אמר לערוץ 10 : "זה ניצחון ברור לליכוד. המבחן העיקרי מהיום והלאה היא הקמת הממשלה. ראש הממשלה יעשה מאמץ גדול להקים ממשלת אחדות".

ח"כ אברהם פורז משינוי אמר הערב: "לראש הממשלה, שתי אלטרנטיבות, ללכת איתנו או ללכת עם החרדים. אני מקווה שיבחר בדרך הנכונה וילך איתנו. אם לא הוא ישלם מחיר יקר בעתיד. הציבור רוצה שהחרדים יפסיקו להשתלט על המדינה. אם הוא לא יעשה זאת, בבחירות הבאות אנחנו ננצח".

יו"ר ש"ס, אלי ישי, יצא, עם היוודע תוצאות התחזיות, לתפילת הודיה בכותל המערבי. נסים זאב מש"ס אמר הערב לערוץ 10: "צריך לזכור שש"ס נלחמה נגד מערכת הסתה משומנת במשך ארבע שנים. אני מאמין שנעבור את ה-13 מנדטים. ש"ס תהיה מפלגה שתוכל להכריע בעניין הרכב הממשלה הזאת".

יוסי ביילין ממרצ אמר הערב כי הוא מקווה שראש הממשלה שרון, יפעל על פי דרכו ויצליח למגר את הטרור ולהביא שלום. "אנחנו משלמים את המחיר של ממשלת האחדות האחרונה, ואת מחיר חוסר הצלחתנו להוכיח לציבור שניתן להגיע לשלום עם העם הפלסטיני", הוסיף.

ראש מפלגת האיחוד הלאומי, אביגדור ליברמן, אמר הערב כי יש לשים קץ לזיג-זג בין הימין לשמאל, ויש להגיע להכרעה. "אני מקווה שתקום ממשלה לאומית מלוכדת ויציבה, אינני חושש להיות מחוץ לממשלה", אמר.

יושב ראש המפדל, אפי איתם, אמר הערב לערוץ 2, כי הוא רואה בשמירה על כוחה של המפלגה הישג עצום. "עד לפני שבועיים ניבאו לנו 3 מנדטים, והכפלנו את כוחינו", אמר. איתם קרא ליוסף (טומי) לפיד לבחון מחדש את הצהרתו לגבי ממשלת אחדות חילונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully