וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: הפלנו מטוס ריגול הודי

28.1.2003 / 20:29

לטענתה, 2 מטוסי ריגול חדרו לשטחה; בשנה האחרונה ביצעה הודו 200 משימות כאלו; 2 המדינות גירשו לאחרונה דיפלומטים; השבוע אמרה הודו: פקיסטן תימחק אם תשתמש בנשק להשמדה המונית

פקיסטן אומרת כי הפילה היום מטוס ריגול הודי ללא טייס. מצבא פקיסטן נמסר כי המטוס חג מעל האזור הנתון לשליטה פקיסטנית בקשמיר. בהודעה נמסר כי ביומיים האחרונים שני מטוסים מסוג זה חדרו לגזרות שינגו והאג'י כ-6 קילומטרים לתוך השטח הפקיסטני. עוד נמסר בהודעה כי הצבא השתמש באמצעים המתאימים כדי להכשיל את משימת הריגול ההודית.

בבי.בי.סי דווח כי אחד המטוסים נפל כשהוא עולה בלהבות, אך לא ברור אם נפל בשטח בשליטה הודית או פקיסטנית. עוד נמסר כי בשנה האחרונה ביצעה הודו כ-200 משימות מסוג זה. עד כה לא נמסרה כל תגובה רשמית מצד הודו.

בעבר הודיעה הודו כי המשימות מתבצעות בתגובה לחדירה של לוחמים איסלאמים פקיסטניים לתוך קשמיר ההודית. לדברי דלהי, בחודשים האחרונים התרבו החדירות באופן ניכר.

המתח בין שתי מדינות הגרעין גאה לאחרונה. בשבוע שעבר ביצעו שתיהן גירושים הדדים של דיפלומטיים לאחר תלונות הדדיות כי נציגיהן הוטרדו על ידי השלטונות. כמו כן נספרו תקריות רבות של חילופי אש בין בצדדים בחבל קשמיר. נשיא פקיסטן, פרבז מושארף, אמר לדיפלומטים הודיים שנפגשו עמו ביום שלישי כי הוא מעוניין בפתרון לא אלים למחלוקת עם הודו.

כמו כן הוא התייחס לאיום של הודו לפיהן פקיסטן תימחק ממפת העולם אם תשתמש נגד הודו בנשק להשמדה המונית. מושארף אמר כי קיים צורך דחוף ב"התנהגות דיפלומטית אחראית יותר". בשנת 2001 הגיעו שתי המדינות לסף מלחמה לאחר מתקפה של לוחמים איסלאמים על הפרלמנט ההודי. המתח שכך רק לאחר התערבותה של ארה"ב במשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully