וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: הנשיא לשעבר סרקוזי נשלח לשנת מאסר אחרי שהורשע בשחיתות

סרקוזי הורשע בניסיון לשחד שופט ובהתערבות בחקירה נגדו, ונגזרו עליו גם שנתיים מאסר על תנאי. הנשיא לשעבר, שטוען לרדיפה פוליטית, צפוי לערער על העונש שאותו הוא ירצה בביתו עם אזיק אלקטרוני. הוא עומד למשפט נוסף, על כספי בחירות לא חוקיים שקיבל מלוב

בווידאו: סרקוזי נשלח לשנת מאסר אחרי שהורשע בשחיתות/צילום: רויטרס

בית משפט בצרפת גזר היום (שני) שנת מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי על הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, אחרי שהורשע בניסיון לשחד שופט ובהתערבות בחקירה פלילית. הנשיא לשעבר עוד יכול לערער על עונשו בעשרת הימים הקרובים. סרקוזי בן ה-66 יוכל לרצות את העונש בביתו, עם אזיק אלקטרוני. השופט שאותו ניסה לשחד, ג'ילברט אזיבר, ועורך דינו לשעבר של סרקוזי, תיירי הרצוג, קיבלו עונש זהה.

לפי התביעה, סרקוזי הבטיח לשופט משרה יוקרתית במונקו, תמורת מידע פנימי על חקירה נפרדת נגדו. החקירה עסקה בקבלת כספים לא חוקיים מהיורשת של חברת לוריאל, ליליאן בטנקור, בזמן הקמפיין הנשיאותי שלו ב-2007. חלק מהראיות הגיעו מהאזנות שנעשו לשיחות בינו לבין הרצוג, שהיה פרקליטו הוותיק. קיבלו אישור כחלק מחקירה אחרת, העוסקת בכספים שהועברו מלוב לקמפיין של סרקוזי ושעליהן הוא עומד למשפט נוסף.

"הוא ידע שמה שהוא עושה זה שגוי", אמר השופט בפריז על סרקוזי, שכיהן כנשיא צרפת בין 2007 ל-2012, אז הפסיד לפרנסואה הולנד. השופט הוסיף כי מעשיו של סרקוזי ושל עורך דינו שיקפו לציבור "תמונה רעה מאוד של צדק".

סרקוזי הוא לא נשיא צרפת הראשון שעומד לדין - היה זה קודמו והמנטור הפוליטי שלו ז'אק שיראק שהורשע במעילה - אך הוא הראשון שמואשם ומורשע בעבירות שחיתות. הוא רשם תקדים נוסף ב-2014, כשנעצר לצורך תשאול. הוא נאבק לסגירת התיק בשש השנים האחרונות וטען לרדיפה פוליטית.

נשיא צרפת לשעבר, ניקולאי סרקוזי בעת הגעו לבית המשפט בפריז לקראת גזר דינו 1 במרץ 2021. רויטרס
בדרך לכלא. סרקוזי בבית המשפט בפריז, היום/רויטרס

החוקרים גילו כי סרקוזי השתמש בשם בדוי - פול ביסמוט - כדי לקנות טלפון לטובת שיחות חשאיות עם עורך דינו. הצמד דן בפנייה לשופט ג'ילברט אזיברט, שלטענת התובעים קיבל משימה להשיג מידע על מנת להשפיע על חקירת פרשת בטנקור לטובת סרקוזי. בתמורה, סרקוזי היה אמור להשתמש בקשרים שלו כדי לנסות להשיג לאזיברט משרה במונאקו.

"אני אגרום לו להתקדם", אמר סרקוזי להרצוג, לפי התביעה, שהשוותה את מעשיו לאלו של "עבריין מנוסה". ואולם, בהמשך נראה שסרקוזי נסוג מהתכנית. היה זה סימן, לטענת התובעים, לכך שהוא ועורך דינו קיבלו מידע מבפנים על האזנות הסתר.

סרקוזי, עורך דין בהכשרתו, מאשים את מערכת המשפט ב"מסע נקמה" נגדו, משום שהוא שניסה להגביל את סמכויות השופטים והאשים רבים בכך שהם נוקטים יד רכה מדי ביחס לעבריינים.

הסבך המשפטי הממושך סיכל את ניסיון הקאמבק שלו בבחירות לנשיאות ב-2017, אך סרקוזי רכב על גל פופולריות מחודש מאז הודיע על פרישתו מהפוליטיקה ב- 2018 וקיבץ תומכים נלהבים בהופעותיו הפומביות. בקיץ נרשמו תורים ארוכים כדי שיחתום על ספרו, "זמן הסערות", שהיה בראש רשימות רבי-המכר בצרפת במשך שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully