וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירלנד: תלמיד פיתח לבד דפדפן מהיר פי 6

28.1.2003 / 17:20

אף אחד עדיין לא הצליח לבדוק את מהירות הדפדפן שמכיל גם 120 מנועי חיפוש, נגן DVD ומוזיקה וגם עורך HTML

נער אירי בן 16 פיתח דפדפן שלטענתו מסוגל להאיץ את הגלישה ב 600 אחוזים. בנוסף על מהירות הגלישה מכיל הדפדפן גם 120 מנועי חיפוש שונים, נגני מדיה, נגן DVD ועורך HTML ו WAP. הבעייה העיקרית היא שעד עתה לא הצליח אף גורם לבדוק בצורה מהימנה את מהירותו של הדפדפן.

אדנן אוסמני, תלמיד בן 16 ששני הוריו דוקטורים, פיתח את הדפדפן במשך השנתיים האחרונות עבור תחרות מדע שנערכה בבית הספר שלו הנמצא בקירבת דבלין. אוסמני שמתכנת מגיל 10 למד בתכנות בכוחות עצמו. לאתר Wired אמר כי הוא מעריץ את מייסדי אפל סטיב ג'ובס וסטיב וויזניאק בנוסף על ההאקר המפורסם קווין מיטניק.

השופטים בתחרות הגדירו את יכולת התכנון של אוסמני כמדהימה ועומדת ברמה אחת עם פרוייקט סיום תואר באוניברסיטה. אוסמני פיתח את הדפדפן על בסיס אלגוריתם המנצל
תכונות של שרת אינטרנט הנפוץ ברשת. הדפדפן מסוגל לנהל מספר בקשות למידע בבת אחת. הפעולה של העברת תוכן דף אינטרנט אל מחשב הגולש מחולקת למשימות קטנות יותר המתבצעות בו זמנית.

למרות שהתרשמו מהדפדפן, השופטים לא קיבלו גישה אל קוד המקור של הדפדפן ולא יכלו לבדוק בצורה מהימנה את הטענות בדבר המהירות המשופרת.
כרגע אוסמני אינו חושף את קוד המקור כיוון שהוא מחפש אפשרויות של הגשת פטנט או זכויות יוצרים על הדפדפן. שופט שהשתתף בתחרות מטעם חברת אינטל אמר כי "הטכנולוגיה שהמציא הנער בהחלט נראית יחודית".

הדפדפן עצמו מבוסס על גירסה של אינטרנט אקספלורר המיועדת למפתחים, שעליה הוסיף אוסמני תוספות ב C++. באתרים שונים נשמעו טענות כי לא ייתכן שמפתח יחיד פיתח פרוייקט כזה שמוערך בכמליון שורות קוד.

אוסמני סיפר כי את השאיפה לנצח בתחרות קיבל לאחר שנערה מבית סיפרו ניצחה בתחרות הקודמת. הפרוייקט שלה היה אלגוריתם הצפנה בלתי שביר. בסופו של דבר פוצח האלגוריתם שלה, אולם רק לאחר שטובי המדענים בעולם עבדו עליו במשך חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully