וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות צועדים בדרך לירושלים למרות ההגבלות; גפני: "סלקציה בין חרדים לחילונים"

עודכן לאחרונה: 28.2.2021 / 18:11

המשטרה פרסה מחסומים בדרך לבירה כדי למנוע התקהלויות במסגרת שושן פורים, כחלק מניסיון לאתר הסעות שבדרכן לעיר. עם זאת, אלפי בני אדם תועדו משתתפים בטיש של חסידות גור בניגוד להנחיות, ובמקביל השתתפו מאות בחגיגות בשכונת נחלאות

בווידאו: פקקים בכניסה לירושלים בעקבות הצבת מחסומים למניעת התקהלויות/צילום: TPS

מחסומים משטרתיים נפרסו היום (ראשון) בירושלים, בכניסה אליה ובסביבתה, כחלק מהמאמצים לאכוף את ההגבלות שהוטלו על העיר בשושן פורים. שעות לאחר הצבת המחסומים נצפו מאות בני אדם שנעים רגלית על צירים ראשיים וכבישים מהירים בדרכם לירושלים. עיקר התנועה נראתה בכביש 443, ציר בר גיורא ועין חמד. במשטרה קראו לציבור להישמע להנחיות ולהוראות השוטרים ולהימנע ממעשה זה, שכן הדבר מהווה סכנה ממשית הן לצועדים והן למשתמשי הדרך.

על אף המאמצים למנוע את ההתקהלויות, בבית המדרש של חסידות גור בירושלים התקיים טיש בהשתתפות אלפי בני אדם, בניגוד להנחיות. בחסידות גור, החסידות הגדולה והחזקה בישראל, טוענים כי כל המשתתפים באירוע הם מחוסנים ומחלימים. כמו כן, מאות בני אדם השתתפו בחגיגות פורים ברחובות בשכונת נחלאות בעיר. כוחות משטרה פעלו במקום.

בניגוד להנחיות, טיש בחסידות גור בירושלים. אתר רישמי, מערכת וואלה!
טיש בחסידות גור, בניגוד להנחיות, היום/מערכת וואלה!, אתר רישמי
בניגוד להנחיות, מסיבת פורים בשכונת נחלאות בירושלים 28 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מעצר בעת מסיבת פורים בשכונת נחלאות ירושלים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, תקף את האופן בו נערכת האכיפה בעיר ואמר כי מדובר באפליה בין חילונים לחרדים. "הסלקציה שנעשית בכניסות לירושלים בין חרדים לחילונים, תעלה ביוקר למקבלי ההחלטות בממשלה", אמר. גפני המשיך ואמר כי מדובר ב"החלטה ההזויה" של ביטול התחבורה הציבורית לירושלים, "התנהגות חסרת הגיון לחלוטין של הממשלה, לא ראיתי שעשו דברים דומים במקומות אחרים בארץ, יש שנהנים לפגוע בציבור החרדי ואחרי כן אפילו לדבר נגדו".

ההגבלות שאישרו השרים כוללות איסור על כניסת ויציאת הסעות מאורגנות מהבירה ואליה - עד חצות. זאת, למעט הסעות עובדים והסעות למוסדות חינוך ורווחה שפעילותם מותרת. כמו כן, תנועת התחבורה הציבורית לירושלים וממנה תופסק לחלוטין בפרק זמן זה.

דבריו של גפני מגיעים ברקע סרטונים שהופצו ממרכז העיר, בהם נצפות התקהלויות של אוכולוסייה שאינה חרדית. חלק מהאנשים נראית עורכים תהלוכות כשהם מחופשים בצפיפות רבה.

במקביל לחסימות בכבישים, המשטרה פועלת בעיר לאיתור התקהלויות אסורות המתקיימות בניגוד לתקנות. כחלק מאותה פעילות, כוחות משטרה רבים אכפו במהלך הלילה אירועים שנערכו בניגוד לחוק ברחבי ירושלים, בית שמש ויישובי הסביבה.

בניגוד להנחיות, מסיבת פורים בשכונת נחלאות בירושלים 28 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
בניגוד להנחיות, מסיבת פורים בשכונת נחלאות בירושלים, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי
בניגוד להנחיות, מסיבת פורים בשכונת נחלאות בירושלים 28 בפברואר 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
מסיבת פורים בשכונת נחלאות, היום/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

ההגבלות שהוטלו על הציבור בשושן פורים נכנסו לתוקף אתמול בשעה 18:00, וכוחות משטרה שפעלו לאכוף את ההנחיות הותקפו בכמה אירועים שונים. בשדרות בן גוריון בבית שמש התקהלה קבוצת נערים בפארק התפוח. בעת הגעת שוטרים למקום הנערים ברחו, פרט לצעירה שסירבה להזדהות, השתוללה ותקפה את השוטרים. היא נעצרה, ושוטרת הותקפה על ידי צעיר אחר.

באזור רחוב עץ הדר בירושלים תושבים ירו זיקוקים והשליכו נפצים. כוחות שהגיעו למקום ספגו אבנים ונזק נגרם לניידת. בתום מרדף רגלי נעצר נער בחשד ליידוי אבנים.

שעות לאחר מכן אותר ברחוב בר אילן נער חשוד שניסה ליידות אבנים לעבר הכוחות. הוא נעצר והועבר לחקירה במשטרה ונבדק חשד כי היה מעורב במקרה נוסף בו נגרם נזק לניידת. באותו הרחוב נערכה קטטה ובעקבותיה התרחשה הפרת סדר אלימה בה הותקפו שוטרים. במקרה זה שוטר נפגע מאבן בראשו לאחר שחדרה חלון של ניידת. באירוע נעצרו ארבעה חשודים.

חרדים שהורדו מאוטובוסים על ידי המשטרה בכביש 443 מנסים את מזלם בטרמפים ובהליכה רגלית בדרכם לירושלים. משה ראובן מירקין, TPS
צעירים שהורדו מאוטובוס בדרכם לירושלים, היום/TPS, משה ראובן מירקין
חרדים שהורדו מאוטובוסים על ידי המשטרה בכביש 443 מנסים את מזלם בטרמפים ובהליכה רגלית בדרכם לירושלים. משה ראובן מירקין, TPS
חרדים שהורדו מאוטובוס צועדים לכיוון ירושלים בכביש 443, היום/TPS, משה ראובן מירקין

תקנות שושן פורים

  • הסעות מאורגנות לירושלים וממנה אסורות - עד חצות
  • התחבורה הציבורית לירושלים וממנה הושבתה - עד חצות
  • הקנס למפעיל הסעה בניגוד לתקנות - 5,000 שקלים
מחסום בעין חמד לאכיפת עוצר פורים ואיסור הכניסה לירושלים, 28 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מחסום לאכיפת עוצר פורים בעין חמד, ירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל
מחסום בעין חמד לאכיפת עוצר פורים ואיסור הכניסה לירושלים, 28 בפברואר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
עין חמד, ירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

במהלך סוף השבוע, בשעות היום בהן לא נאכף העוצר הלילי שהוטל בחג פורים, נערכו שורת אירועים המוניים בניגוד להנחיות הקורונה. אתמול וביום שישי תועדו מאות בני אדם במסיבות פורים בשוק הפשפשים ביפו ובכרם התמנים בתל אביב. בתיעוד מהמקום נראו רבים מהם ללא מסיכות או שמירה על כללי הריחוק החברתי. בנוסף המשטרה עדכנה כי פיזרה כמה מסיבות טבע המוניות במוקדים שונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully