וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובר של חולת קורונה יולד ללא רוח חיים ונמצא חיובי לנגיף

27.2.2021 / 20:15

הצעירה בשבוע ה-36 להריונה הגיעה לבית החולים מאיר שבכפר סבא לאחר שלא הרגישה את תנועות העובר. לאחר שיולד ללא רוח חיים נמצא כי נדבק בנגיף. מדובר במקרה השני בישראל שבו תועדה הדבקה מאם לעובר

מחלקת קורונה בבית החולים שיבא בתל השומר, 8 בפברואר 2021. רויטרס
מחלקת קורונה בבית החולים תל השומר/רויטרס

עובר של חולת קורונה בהריון מתקדם יולד ללא רוח חיים ונמצא גם הוא חיובי לנגיף - כך נמסר היום (שבת) מבית החולים מאיר שבכפר סבא. מדובר בפעם השנייה שבה עובר מת לאחר שנבדק בנגיף מאמו. לבית החולים הגיעה חולת קורונה בשבוע ה-36 להריונה בשל היעדר תנועות של העובר. בבדיקה שנערכה נמצא שהעובר ללא רוח חיים, ולאחר שיולד נמצא כי הוא חיובי לנגיף.

בשבוע שעבר, לראשונה מפרוץ המגיפה בישראל, עובר מת לאחר שנדבק בקורונה מאמו. האישה, שהייתה בשבוע ה-25 להיריונה, חשה בחום ובכאבים וכמה ימים לאחר מכן הפסיקה להרגיש את תנועת העובר. האישה הגיעה לעבור את התהליך בבית החולים אסותא באשדוד, שם היא נמצאה חיובית בבדיקת קורונה. לאחר הלידה השקטה נערכה בדיקה גם לשליית העובר - שמצאה כי הוא חלה בנגיף.

מדובר היה במקרה ראשון מסוגו בארץ, על אף שבספרות נרשמו כמה מקרים בהם נשים הרות נדרשו לעבור לידה שקטה לאחר שנדבקו בקורונה.

בית החולים מאיר כפר סבא. אבי כהן
בית החולים מאיר בכפר סבא/אבי כהן

מוקדם יותר החודש קבע משרד הבריאות כי ניתן לתת חיסונים נגד נגיף הקורונה לנשים בהיריון, בכל שלביו. עמדה זו, התואמת הן את גישת ארגון הבריאות העולמי והן את עמדת המרכז לבקרת מחלות ומניעתן בארצות הברית, מתבססת על כך שאין כל הוכחה לנזק לעובר או למהלך ההיריון - לא כתוצאה מהחיסון ולא מוכר כמנגנון ביולוגי היכול להצביע על אפשרות כזו. כמו כן, ממליץ משרד הבריאות לנשים מניקות להתחסן.

במשרד הבהירו כי לנשים שמתכננות להיכנס להיריון, או כאלו שנמצאות בטיפולי פוריות, מומלץ להשלים את שתי מנות החיסון לפני ההיריון. לאישה שקיבלה את המנה הראשונה ואז גילתה כי הרתה, מומלץ להשלים את המנה השנייה של החיסון לפי לוח הזמנים המקובל.

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully