וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי חברת הטלפוניה SBC הוכפלו ברבעון ל-2.4 מיליארד דולר במזומן

יהודה שויצר

28.1.2003 / 14:52

הכנסות החברה, המחזיקה בכ-10% ממניות אמדוקס, ירדו ברבעון ב-5.8% ל-11.2 מיליארד דולר

רווחי SBC, חברת הטלפוניה המקומית השנייה בגודלה בארה"ב, הוכפלו ברבעון הרביעי של השנה על רקע צמצום מאסיווי בעלויות התפעול בחברה. החברה, המחזיקה בכ-10% ממניות אמדוקס , דיווחה על רווח נקי של 2.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי.

הכנסות SBC ירדו ברבעון ב-5.8% ל-11.2 מיליארד דולר, מהכנסות של 11.9 מיליארד דולר ברבעון המקביל. החברה מסרה כי הוצאותיה התפעוליות ירדו ב-7.2% ברבעון ל-9 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים הודיעה אמדוקס על חוזה מיקור חוץ בהיקף של מאות מיליוני דולרים עם SBC שירותים, החברה הבת של ספקית התקשורת SBC. החוזה הגדול ייפרס על פני שבע שנים, ולפיו אמדוקס תספק שירותים בעבור מערכות המחשב של חברות המדריכים המסווגים של SBC .SBC שירותים היא המוציאה לאור של מדריכי "דפי זהב" (yellow pages) ב-13 מדינות בארה"ב. חוזה זה מהווה המשך להודעת אמדוקס ו-SBC בדצמבר 2002 על מו"מ המתנהל ביניהן להסכם רב שנתי.

לפני שלוש שנים חתמה אמדוקס על הסכם דומה בתחום מדריכי "דפי זהב" עם חברת טסטרה האוסטרלית. החוזה עם טסטרה הניב לאמדוקס הכנסות של 250 מיליון דולר, אך החוזה עם SBC שירותים מוערך בהיקף כספי גדול מהותית מכך. אמדוקס תספק לחברות הבנות של SBC פתרון מיקור חוץ לשירותי ה-TI בעבור מדריכים מסווגים. שירותים אלה כוללים פיתוח ותחזוקה של אפליקציות, שירותי תמיכה ושירותי עיבוד נתונים. במסגרת ההסכם למיקור חוץ, יעבירו החברות הבנות של SBC יותר מ-400 עובדים מחטיבות ה-IT שלהן לאמדוקס.

SBC, חברת הטלפוניה המקומית השנייה בגודלה בארה"ב, היא אחד הלקוחות הגדולים ביותר של אמדוקס וגם אחת מבעלות המניות הגדולות בה. החברה מוכרת בעקביות את מניות אמדוקס שבידיה כחלק מתוכניתה למקד את עסקיה, ואחזקתה בחברת הבילינג עומדת היום על פחות מ-10%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully