וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מכתב מאחותה הכלואה: בריטניה חוקרת מחדש את חטיפת בתו של שליט דובאי

המשטרה בעיר קיימברידג', שממנה נעלמה הנסיכה שמסה בשנת 2000, פותחת את התיק אחרי בקשה של אחותה לטיפה, שבעצמה נחטפה והוחזרה בכוח למולדתה ב-2018. הפרשה שבה לכותרות בעקבות סרטון חדש שפורסם החודש, ובו טענה לטיפה כי היא כלואה וחוששת לחייה

בווידאו: בתו של שליט דובאי מתלוננת שהיא מוחזקת בשבי/צילום: מתוך ריאיון ל-BBC

משטרת בריטניה אמרה היום (חמישי) כי הוא בוחנת מכתב שהתקבל לאחרונה כחלק מחקירת ההיעלמות של אחת מבנותיו של שליט דובאי בממלכה. המשטרה בעיר קיימברידג' אמרה כי היא בוחנת את המכתב, מפברואר 2018, במסגרת בדיקה של חקירות קודמות סביב היעלמותה של הנסיכה שמסה בשנת 2000.

הבדיקה המשטרתית מגיעה לאחר שבשנה שעברה קבע בית משפט בממלכה כי שליט דובאי, מוחמד בן ראשיד אל-מכתום, תכנן את החזרתה הכפויה הביתה. השופטים גם מצאו שאחותה הצעירה של שמסה, לטיפה, בתו של שליט דובאי מנישואים אחרים, סבלה מגורל דומה אחרי שנעצרה בלב ים על ידי כוחות הודיים והוחזרה בניגוד לרצונה לדובאי ב-2018. היא לא נראתה מאז בפומבי.

גורלה של לטיפה קיבל תשומת לב מחודשת בשבוע שעבר, אחרי שרשת BBC פרסמה סרטון שבו היא טענה כי היא שבויה וחוששת לחייה. לפי BBC, לטיפה היא זו ששלחה את המכתב ב-2018, ובו היא ביקשה מהמשטרה לחקור מחדש את היעלמות אחותה.

במשטרת קיימברידג' אמרו כי התיק "סבוך וחמור מאוד", והוסיפו כי הם בוחנים את התכנים האחרונים שפורסמו ב-BBC כדי "לזהות אם הם כוללים משהו בעל חשיבות לתיק שלנו".

בעקבות הסרטון החדש של לטיפה, נציבות זכויות האדם באו"ם קראה לאיחוד האמירויות הערביות לספק הוכחות שהנסיכה בת ה-35 עוד בחיים. משפחת המלוכה של דובאי, אחת משבע האמירויות המרכיבות את המדינה, אמרה כי היא "מטופלת בבית".

חקירת ההיעלמות של שמסה, שהייתה אז בגיל 19, נסגרה אחרי שהמשטרה הגיעה למסקנה שאין די ראיות כדי לנקוט צעדים נוספים. בחינה נוספת ב-2017 הסתיימה באותה מסקנה, אך המשטרה המקומית נאלצה לחדש את החקירה בעקבות החלטת בית המשפט במרץ שעבר.

  • עוד באותו נושא:
  • דובאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully