וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

23 פצועים בפיצוץ בדרום הפיליפינים

רויטרס

28.1.2003 / 11:58

הפיצוץ אירעה בבניין של חברת מטענים בעיירה באי מינדאנו; אף ארגון לא לקח אחריות; השלטונות מאשימים את חזית השחרור האיסלאמית "מורו" באחריות למעשה

פצצה שהתפוצצה בבניין באי מינדאנו בדרום הפיליפינים גרמה לפציעתם של 23 בני אדם לפחות. אף ארגון לא לקח אחריות למעשה, אך השלטונות מעריכים כי חזית השחרור האיסלאמית "מורו" (MILF), אחראית לכך. "אנשי הגרילה השמאלנית הם היחידים שמסוגלים לבצע פיצוץ כזה. יש להם יכולת, והם מאומנים לעשות זאת", אמר דובר משטרתי בכיר.

הפיצוץ אירע בבניין של חברת מטענים בעיירה דיאפאוון - עיירה נוצרית המונה כ-200 אלף תושבים. שירותי הביטחון בפיליפינים נמצאים בתקופה האחרונה בכוננות מחשש לפיגועים אפשריים של
אנשי הגרילה או ארגונים איסלאמיים אחרים.

אנשי מורו גרמו בתקופה האחרונה למותם של עשרות בני אדם ולפציעתם של עשרות נוספים בסדרת פיגועים ומארבים, בעיקר בדרום הפיליפינים.

שלטונות הפיליפינים טוענים כי אנשי חזית השחרור האיסלאמית הפעילו מחנה אימונים באי מינדאנו בדרום המדינה עבור ארגון הטרור אל קאעדה באמצע שנות ה-90. גם ארגון המוסלמים הבדלנים של אבו סיאף - קבוצת גרילה הפועלת בפיליפינים והיתה קשורה בעבר ללוב - הואשמה כי בשנים האחרונות יצרה קשרים עם אל קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully