וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבועיים בלבד: מתחם החיסונים שנפתח עבור האוכלוסייה הזרה בת"א ייסגר

עודכן לאחרונה: 23.2.2021 / 23:32

המתחם שנועד לתת מענה למבקשי מקלט ומהגרי עבודה שמרביתם לא זכאים לחיסון נגד קורונה ייסגר בשני, לדברי העירייה בשל הפסקת ההקצאות לאיכילוב. ארגון רופאים לזכויות אדם מתח ביקורת על ההחלטה: עבור משרד הבריאות יש בני אדם שחייהם שווים פחות

בווידאו: מתחם החיסונים הייעודי בתל אביב למבקשי מקלט ומהגרי עבודה./מאיה הורודניצ'אנו

שבועיים בלבד אחרי שנפתח, נודע היום (שלישי) כי ייסגר מתחם החיסונים הייעודי בתל אביב למבקשי מקלט ומהגרי עבודה. זאת על אף שגם אתמול היה ניתן לראות תור ארוך של ממתינים להתחסן במתחם בנווה שאנן. מהעירייה נמסר כי "לא ניתנו עוד הקצאות חיסונים לבית החולים איכילוב ולכן בשלב זה החיסונים במתחם לקהילה הזרה הושעו. בשבוע הבא יתחדשו החיסונים למנה השנייה למי שכבר התחסן".

אחרי שהוחלט לסגור אותו באופן מידי, הודיעה מוקדם יותר העירייה כי המתחם ייפתח מחדש לחסרי מעמד ביום חמישי ויפעל עד יום שני. בשלישי יתחילו לחסן רק במנה שנייה.

המרכז נפתח במטרה להעניק הגנה מפני קורונה לאוכלוסייה הזרה שלמרביתה אין ביטוח רפואי, בפרט לאחר שרבים מהם איבדו את מקום עבודתם. המתחם כלל כמה עמדות חיסון שהופעלו על ידי צוות של בית החולים איכילוב במשך שישה ימים בשבוע. ולפי העירייה, התחסנו בו עד כה קרוב ל-10 אלף איש.

עובדים זרים מתחסנים לקורונה, תחנה מרכזית ת"א, 10 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
מתחם החיסונים שנפתח בתל אביב/ראובן קסטרו

בארגון רופאים לזכויות אדם פנו למשרד הבריאות בנושא, ונמסר להם כי "פתיחת וסגירת מתחמים הם שילוב של היצע חיסונים, תעדוף כוח אדם וביקוש בשטח וכי "בשבוע הקרוב נפתח מתחם חיסונים גם בנתניה ובחיפה".

בארגון רופאים לזכויות אדם מתחו ביקורת על החלטה לסגור את המתחם ודחו טענות לגבי פתיחת מתחמים בערים אחרות. "בישראל יש עשרות אלפי חסרי מעמד שעדיין לא הספיקו להתחסן", נמסר מהארגון. "סגירת מתחם החיסונים בתואנה שנפתחים מתחמים בחיפה ובנתניה מעידה את מה שאנחנו כבר בעצם יודעים: שעבור משרד הבריאות יש בני אדם שחייהם שווים פחות, וששיקולים זרים שוב גוברים על שיקולי בריאות הציבור".

עוד נמסר כי "ראוי היה שמשרד הבריאות יציע חלופה ראויה למי שטרם התחסן. חשוב גם להזכיר כי משרד הבריאות עדיין אוסר על פלסטינים שמרכז חייהם בישראל להתחסן. יד אחת של משרד הבריאות משקיעה מיליונים בקמפיין ציבורי לחיסונים אבל היד השנייה פועלת במזיד למנוע מאוכלוסיות שלמות שחיות פה לקבל חיסונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully