וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: הסלולרי משפיע על ראיית הנהגים

28.1.2003 / 9:48

חוקרים אמריקאים: נהגים המשוחחים בסלולרי מגיבים לאט יותר ורואים פחות את הנעשה בדרך; גם השימוש בדיבורית לא מקטין הסיכון; חלק מהנסיינים דווקא חשבו שנהגו יותר טוב עם הסלולרי

נהגים המשוחחים בטלפון סלולרי מאופיינים בתגובות איטיות ואף מליקויים בראייתם, ומסכנים בכך את עצמם ואת הסביבה – כך קובע מחקר חדש בארה"ב. החוקרים מזהירים כי גם שימוש בדיבורית נותן תחושה מוטעית של ביטחון לנהגים ולא באמת פותר את הבעיה.

עורך המחקר, פרופ' דיוויד סטרייר, אומר כי "לפעמים אתה חייב לעשות את המחקר הטיפשי כדי להוכיח את הברור מאליו". סטרייד וצוותו ערכו סדרה של ניסויים בהם נעזרו בסימולטור נהיגה. הנסיינים "נהגו" עם טלפון סלולרי ובלעדיו ותגובתיהם לנעשה בכביש היו שונות מאוד. במחקר שפורסם במגזין לפסיכולוגיה ניסיונית נקבע בבירור כי השימוש בסלולרי מפריע לנהגים. התוצאות תואמות למחקר שנערך בניו אינגלנד ב-1987 שקבע כי השימוש בטלפון בזמן הנהיגה מגדיל פי ארבעה את הסיכויים להיות מעורב בתאונה.

פרופ' סטרייר מסביר כי תגובתיהם של אנשים ששוחחו בסלולרי היו איטיות בהרבה והם נטו להתנגש במכוניות אחרות מאחור. הוא מציין כי גם נהגים שנעזרו בדיבורית סבלו מאותן תסמונות ולא היו מודעים כלל לעובדה כי נהיגתם מרושלת. "חלק מהנהגים חשבו שנהיגתם היתה אפילו טובה יותר בזמן ששוחחו בטלפון", אמר.

כדי לזהות עד כמה חמורה הבעיה חיברו החוקרים לנסיינים מכשיר העוקב אחר תנועת העין. הממצאים הוכיחו כי נהגים ששוחחו בסלולרי והביטו על שלטי חוצות, לדוגמה, לא זכרו אחר כך כי הסתכלו עליהם. סטרייר מסביר כי הנהגים לא עיבדו למעשה את המידע שעיניהם ראו. הוא מסביר כי זה יכול להיות מאוד מסוכן אם הנהג יתעלם מתמרורים או רמזורים. התופעה שזוהתה במחקר לא הופיעה אצל נהגים שהקשיבו למוזיקה בזמן הנהיגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully