וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נשא דברים בטקס באילת, ראש העיר עקץ: חבל שריבלין ואיזנקוט נעדרו

עודכן לאחרונה: 21.2.2021 / 20:52

רה"מ הגיע לטקס הממלכתי לציון שחרור העיר והנפת דגל הדיו ה-72, כשלפי הפרסום בוואלה! NEWS לא היה אמור להשתתף בו. בנאומו הבטיח נתניהו שבקרוב ייפתחו המלונות ויתחדשו הטיסות, ואף התגאה בהשקעותיו בעיר. יצחק הלוי מספר 7 בתקווה חדשה ביקר את הבטחות הממשלה שלא קוימו

בווידאו: נתניהו נשא דברים בטקס לציון שחרור אילת, ראש העיר מתח ביקורת על הממשלה/עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף הערב (ראשון) בטקס הממלכתי לציון 72 שנה לשחרור העיר אילת. במהלך האירוע נתניהו אמר כי "עם כל הקשיים והאתגרים של הקורונה לאילת צפוי עתיד מזהיר", והבטיח שבקרוב ייפתחו בתי המלון ואף יתחדשו הטיסות לאילת. לדבריו, "אילת היא אבן היסוד במדיניות פיתוח הנגב שאני וממשלתי מקדמים. היעד שלי הוא להכפיל את מספר התושבים באילת מ-50 אלף למאה אלף, עם דיור, תעסוקה ואיכות חיים".

בטקס, שנערך ללא קהל בשל מגבלות הקורונה, נתניהו התגאה ש"בשנתיים האחרונות אישרנו בממשלה החלטות על השקעה באילת בסכום של למעלה מ-500 מיליון שקל". עם זאת, ראש העיר אילת, מאיר יצחק הלוי, התייחס בנאומו להבטחות הממשלתיות שלא קוימו ואמר כי אילת עדיין ממתינה לפיצוי על סגירת שדה דב וממתינה ליישום התוכנית להקמת רכבת למרכז הארץ. הוא גם מתח ביקורת על התנהלות הממשלה במגיפת הקורונה: "נגיף הקורונה גרם לכך ש-75% מתושבי אילת המועסקים מצאו עצמם ללא תעסוקה. מצב חמור וקשה זה לא היה מחויב המציאות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הממלכתי לציון שחרור אילת והנפת דגל הדיו ה-72, 21 בפברואר 2021. דוד בכר, אתר רשמי
נתניהו באילת, היום/אתר רשמי, דוד בכר

בפתח דבריו יצחק הלוי, שהוא גם מספר 7 ברשימת תקווה חדשה, התייחס לפרסום בוואלה! NEWS על היעדרותם של נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, שביטלו את השתתפותם באירוע לאחר שנודע שראש הממשלה החליט להגיע, מחשש שהאירוע יהפוך לפוליטי. יצחק הלוי אמר כי מדובר בהבהרה "טכנית".

לדבריו, "לטקס הממלכתי הזה אישרו את השתתפותם נשיא מדינת ישראל והרמטכ"ל לשעבר האילתי רב-אלוף גדי איזקנוט שהיו אמורים להיות אורחי הכבוד. לצערי מסיבות שנומקו על ידם כממלכתיות הם החליטו לא להשתתף בטקס. חבל לנו מאוד". איזנקוט, יליד העיר אילת, שלח בסוף ברכה מצולמת.

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי. באדיבות המצולם, אתר רשמי
עקץ את נתניהו. יצחק הלוי/אתר רשמי, באדיבות המצולם

נתניהו קרא בטקס לציבור להמשיך להתחסן ואמר "החל מהיום אנחנו פתוחים בהדרגה את המדינה עם התו הירוק. רק מדינת ישראל יכולה להנהיג תו ירוק. יש לנו מיליוני חיסונים לכל אזרח ואזרחית. מי שיש לו תו ירוק ארצי יוכל להיכנס לחדרי כושר בריכות שחייה מופעי תרבות בתי מלון ועוד מעט גם למסעדות וטיסות". הוא שב על הבטחתו לקדם את תוכנית המענקים, שנתקלת בקשיים משפטיים לאור תזמונה בתקופת בחירות. 

"כפי שפעלתי להפוך את מדינת ישראל לאלופת העולם בחיסונים אפעל בשנה הקרובה להפוך את כלכלת ישראל לכלכלה שצומחת הכי מהר במדינות העולם.  כשם שהקורונה הבריאותית לא מאפשרת לנו לדחות חיסונים כך גם הקורונה הכלכלית לא מאפשרת לנו לדחות את הסיוע לעסקים ובעלי עסקים. אי אפשר להגיד להם אל תקבלו סיוע תמותו. לא יעלה על הדעת. אנחנו נביא את העזרה ואת הכסף ולא נפסיק להילחם בשבילכם", הוסיף.

דבריו של ראש העיר מגיעים בעקבות הודעתו הפתאומית של נתניהו כי ייקח חלק בטקס. לוואלה! NEWS נודע שנתניהו לא היה אמור מלכתחילה להשתתף בטקס האזכרה השנתי, שייערך השנה ללא קהל אך יועבר בשידור חי ברשתות החברתיות, ורק בשבוע שעבר - ימים ספורים לפני האירוע - לשכת ראש הממשלה החליטה להשתתף בטקס.

בעקבות הודעתו, נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל לשעבר איזנקוט הודיעו על ביטול השתתפותם "מחשש לגוון פוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully