וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: איראן משחקת באש ומסכנת את חזרת ארה"ב להסכם הגרעין

18.2.2021 / 19:27

שר החוץ של גרמניה אמר כי ככל שטהראן תגביר את הלחץ, "כך יהיה קשה יותר למצוא פתרון פוליטי". לדבריו, במקום לפעול למניעת הסלמה, איראן עושה ההיפך. דבריו נאמרו לאחר שיחה בין מרקל לרוחאני, שבו דחקה בו לשלוח איתותים חיוביים בניסיון להציל את ההסכם

בווידאו: תרגיל ימי של צבאות איראן ורוסיה/מתוך טוויטר

גרמניה הזהירה היום (חמישי) כי מהלכיה האחרונים של איראן מסכנים חזרה אפשרית של ארצות הברית להסכם הגרעין. "ככל שהיא תגביר את הלחץ, כך יהיה קשה יותר למצוא פתרון פוליטי", אמר שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס. לדבריו, השיחות "סבוכות מאוד בשלב זה משום שאיראן בבירור לא מחפשת לעצור את ההסלמה אלא הסלמה - וזה לשחק באש".

אזהרתו של מאס נאמרה יממה אחרי שקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחה עם נשיא איראן חסן רוחאני, ואמרה לו כי על ארצו לשלוח סימנים חיוביים כדי לחזק את הסיכויים לשימור ההסכם והפחתת המתיחות עם המערב. לפי הודעת ממשלת גרמניה, מרקל אמרה לרוחאני כי ברלין מודאגת מהמשך הפרות ההסכם שנחתם ב-2015.

המנהיג הרוחני של איראן, עלי חמינאי, במהלך נאום וירטואלי בטהראן, איראן, 17 בפברואר 2021.. רויטרס
איראן מבהירה שלא תעשה את הצעד הראשון. חמינאי, אתמול/רויטרס

השבוע הודיעה טהראן כי היא לא תאפשר לפקחי האו"ם גישה לביקורי פתע באתרי הגרעין שלה, אם יתר החברות בהסכם הגרעין לא יעמדו בהתחייבויותיהן. גרמניה, יחד עם צרפת, בריטניה, רוסיה וסין נותרו בהסכם.

הממשל הנוכחי בארצות הברית בראשות הנשיא ג'ו ביידן רוצה לשוב להסכם שממנו פרש קודמו דונלד טראמפ, אך דורש כי על איראן לשוב לציות מלא של תנאיו. המנהיג העליון שלה, עלי חמינאי, הבהיר השבוע כי טהראן לא תעשה את הצעד הראשון עד להסרת הסנקציות האמריקניות. באיראן מדגישים כי כל הצעדים שנקטו בחודשים האחרונים בניגוד להגבלות ניתנים לביטול במהירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully