וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש לימבו, מגיש הרדיו שעיצב את הימין האמריקני, מת מסרטן בגיל 70

הפרשן השמרני, שהגיש במשך 32 שנה את תכניתו "המופע של ראש לימבו", הודיע לפני שנה כי חלה בסרטן הריאות. הוא נהג לתקוף את המפלגה הדמוקרטית והיה ידוע בתור תומך נלהב של הנשיא לשעבר טראמפ

ראש לימבו שדר רדיו. J. Scott Applewhite, AP
ראש לימבו/AP, J. Scott Applewhite

שדרן הרדיו האמריקני ראש לימבו מת היום (רביעי) בגיל 70, לאחר מאבק בסרטן הריאות. לימבו שידר במשך 32 שנה את תכניתו המצליחה "המופע של ראש לימבו", שמשכה אליה כ-27 מיליון מאזינים בכל שבוע.

לימבו נודע בעמדותיו השמרניות ותמך לאורך השנים במועמדים הרפובליקניים לנשיאות, ובין היתר היה תומך נלהב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, ואף חזה את בחירתו, כמה שנים קודם. בתוכניתו, הוא נהג לתקוף את הדמוקרטים והתנגד נחרצות לברק אובמה במהלך הבחירות לנשיאות 2008.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ופרשן הרדיו ראש לימבו, 21 בדצמבר 2019. רויטרס
חזה את בחירתו לנשיא. לימבו עם טראמפ/רויטרס

בפברואר אשתקד חשף לימבו בתכניתו כי הוא חולה בסרטן ריאות מתקדם. לימבו, שהיה חובב סיגרים, הודיע למאזיניו כי הוא יוצא לטיפולים ולכן תכניתו תצא לפגרה. "אני צריך לספר לכם משהו שהלוואי שלא הייתי צריך. זה קשה עבורי משום שהייתי צריך לעדכן את הצוות מוקדם יותר היום. אני לא יכול לחוש אלא שאני מאכזב את כולם עם זה - אובחנתי כחולה בסרטן ריאות מתקדם", אמר אז לימבו.

לימבו נודע בסגנונו הבוטה, הציני ונטול הפוליטיקלי קורקט, ובכך הפך לאחד מהקולות הבולטים ביותר בימין האמריקני. המגזין "פורבס" העריך את הכנסותיו ב-2018 ב-84 מיליון דולר, הסכום הגדול ביותר לאיש מתחום הרדיו, מלבד האוורד סטרן.

את דעותיו הביע לימבו בתכניותיו באופן סמכותי ובביטחון, מה שגרם למעריציו להתייחס לדבריו כ"אמת קדושה". באחד מראיונותיו סיפר כי "בליבי ונשמתי, הפכתי למנוע האינטלקטואלי של התנועה השמרנית". הוא הרעיף על עצמו, בחוסר צניעותו האופייני, שלל תארים. למשל, לימבו נהג להעיד על עצמו בגאווה כי הוא "האיש המסוכן באמריקה". בנוסף, הוא העיד על עצמו בין היתר כי הוא "גלאי אמת אנושי", "דוקטור לדמוקרטיה", ואמר כי הוא "קיבל בהשאלה את כשרונו מאלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully