וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן על החיים בבית הלבן: "מרגיש כמו בכלוב מזהב"

17.2.2021 / 14:40

נשיא ארה"ב הודה שהוא טרם התרגל לחיים במעון החדש והמפואר, כחודש מאז כניסתו לתפקיד. "אני קם בבוקר ומסתכל על ג'יל ואומר, 'איפה אנחנו לעזאזל?'", התלוצץ. הוא אמר שכל נשיאי העבר התקשרו אליו, פרט לאחד שאותו לא ציין

בווידאו: ביידן במסר לעם האמריקאי ביום הנשיאים/צילום: הבית הלבן

ארבעה שבועות לתוך כהונתו, ג'ו ביידן מודה שהוא עדיין מסתגל לחייו החדשים. ביידן היה גלוי לב כשסיפר על ביתו החדש בשדרות פנסילבניה 1600 במהלך פורום שכינסה אתמול (שלישי) רשת CNN, והזכיר נשיאי עבר שתיארו את הבית הלבן כמעין "כלוב מוזהב".

"אני קם בבוקר ומסתכל על ג'יל ואומר, 'איפה אנחנו לעזאזל?'" התלוצץ ביידן. הנשיא ה-46 של ארצות הברית הוסיף כי הוא לא רגיל לכך שאנשי המשק בבית הלבן מחכים לו. "אני חושב שיש לי מודעות עצמית רבה", אמר ביידן. הוא הוסיף שהוא לא רגיל שמישהו "מגיש לי את המעיל שלי".

ילדותו של ביידן בבית למשפחה ממעד הפועלים בסקרנטון, פנסילבניה, היא חלק מרכזי מהמותג הפוליטי שלו. עד לכניסתו לבית הלבן בחודש שעבר, הוא גר בבית גדול בפרברי ווילמינגטון, דלאוור. הבית הלבן כולל מדשאה רחבת ידיים, עם נוף ללא הפרעה לאנדרטאות וושינגטון ולינקולן, אולם היא מוקפת בגדר גבוהה ובצבא קטן של מאבטחים.

ביידן אמר כי הבית הלבן "שונה לחלוטין" ממעון סגן הנשיא, שבו שהה שמונה שנים כשהיה סגנו של ברק אובמה. מעון סגן הנשיא, המתפרס על שטח של 323 דונם, זוכה לפרטיות רבה יותר מזו של הבית הלבן.

הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בבית הלבן, 16 בפברואר2021. AP
"לפעמים זה מרגיש כמו ארבע שנים". ביידן בבית הלבן, אתמול/AP

סגן הנשיא לשעבר אמר שהוא היה בחדר הסגלגל יותר ממאה פעמים במרוצת השנים, אך הוא מעולם לא ביקר באזורי המגורים של הבית הלבן. אף שהוא טרם התרגל למעונו, ביידן אמר כי הוא כבר נכנס עמוק לתפקיד.

"לפעמים, משום שהדברים זזים כל כך מהר, לא כי זה נטל, זה מרגיש כמו ארבע שנים", אמר ביידן. "זה לא בגלל הנטל, זה כי קורים כל כך הרבה דברים שאתה מתמקד בהם, אתה מתמקד כל הזמן בבעיה או הזדמנות אחת".

ביידן אישר כי שוחח עם אחד או יותר מקודמיו בתפקיד, אך סירב לומר מי. הוא הוסיף: "אגב, כולם, למעט אחד, הרימו את הטלפון והתקשרו גם אליי". הוא ככל הנראה רמז לקודמו, דונלד טראמפ, שלא השלים עד היום עם הפסדו בבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully