וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנים לטבח בתיכון בפארקלנד: ביידן קורא לרפורמות בחוקי הנשק

נשיא ארה"ב פרסם הצהרה לרגל יום השנה למסע הירי בתיכון בפלורידה, שבו הרג תלמיד לשעבר 17 איש. "הגיע הזמן לפעול", אמר ביידן, הרוצה לאסור על מכירת רובי תקיפה ועריכת בדיקות רקע. החקיקה נתקעה בתקופת כהונתו של טראמפ

בווידאו: 3 שנים לטבח בתיכון בפארקלנד פלורידה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן קרא אתמול (ראשון) לקונגרס להעביר רפורמות בחוקי הנשק, כולל איסור על רובי סער, ביום השנה השלישי לטבח בתיכון בפארקלנד, פלורידה. 17 בני אדם נורו למוות בתיכון מרג'ורי סטונמן דאגלס על ידי תלמיד לשעבר, שהיה חמוש ברובה AR-15.

"בכל רחבי האומה, הורים, בני זוג, ילדים, אחים וחברים מודעים לכאב באיבוד אדם יקר מאלימות כלי נשק", אמר הנשיא הדמוקרטי. בהצהרה שמסר, קרא ביידן לעריכת בדיקות רקע לכל מי שרוכש כלי נשק, לאיסור על מכירת מחסניות עם קיבולת גבוהה ולביטול החסינות החוקית שממנה נהנות יצרניות הנשק. "אנחנו חייבים לעשות שינוי עבור כל מי שאיבדנו ועבור כל מי שנותר מאחור להתאבל", אמר ביידן. "הגיע הזמן לפעול".

רבים מהתלמידים ששרדו את הטבח הפכו לפעילים בולטים לקידום רפורמות שיגבילו את מכירת כלי הנשיק. הזכות לשאת כלי נשק מוגנת על ידי התיקון השני בחוקת ארצות הברית, והרפובליקנים השמרנים מתנגדים באופן כמעט גורף לכל הגבלה או חקיקה בנושא.

טקס זיכרון לזכר הטבח בפארקלנד, פלורידה 14 בפברואר 2019. רויטרס
פצע עמוק בקהילה. טקס זיכרון לקורבנות הטבח, 2019/רויטרס

בהצהרה נפרדת, יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי אמרה כי הקונגרס יעלה מחדש את החקיקה לבדיקות רגע שנתקעה בזמן כהונתו של הנשיא הרפובליקני הקודם דונלד טראמפ. הדמוקרטים שולטים כיום בשני בתי הקונגרס.

"עכשיו, תוך שיתוף פעולה עם הסנאט הדמוקרטי ועם ממשל ביידן-האריס, אנחנו נעביר את החוק הזה וחוקים מצילי חיים אחר ונספק את ההתקדמות שקהילת פארקלנד ואזרחי ארצות הברית ראויים לה ודורשים אתה", אמר פלוסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully