וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים במשרד השיכון וברכבת ישראל נעצרו בחשד שקידמו מכרזים תמורת שוחד

עודכן לאחרונה: 15.2.2021 / 20:22

בתום חקירה שנמשכה כמה חודשים, עצרה המשטרה 11 חשודים, ועיכבה 18 נוספים לחקירה, בהם בכירים ברשות מקומית בצפון. הם חשודים כי פעלו לקדם מכרזים בפרויקטים של תשתיות הרכבת בצפון בתמורה לטובות הנאה, תוך מעורבות בעלי השפעה בחברה ממשלתית ובמוסדות שלטון

בווידאו: דיון בהארכת מעצר של 11 חשודים בקידום מכרזים תמורת שוחד/צילום: ניב אהרונסון

המשטרה עצרה הבוקר (שני) 11 חשודים, בהם בכירים במשרד השיכון, רכבת ישראל ורשות מקומית בצפון, בחשד למעורבות בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת "חישוב מסלול". בנוסף, עיכבה המשטרה 18 בני אדם נוספים לחקירה. על פי החשד, העצורים פעלו לקדם מכרזים הנוגעים לפרויקטים של תשתיות הרכבת באזור הצפון ושל משרד הבינוי והשיכון בתמורה ללקיחת טובות הנאה, תוך מעורבות בעלי השפעה בחברה ממשלתית ובמוסדות שלטון.

אחד העצורים הוא תמיר שניידר, מנהל יחידת שדרוגים ופרוייקטים ברכבת ישראל. ברכבת ישראל מסרו כי הם פועלים תחת הנחיות המשטרה וישתפו פעולה עם החקירה.

בנוסף, העצורים חשודים בעבירות של קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות מס ומע"מ וכן עבירות נוספות. הם נעצרו בתום חקירה של כמה חודשים, שנוהלה על ידי המשטרה בשיתוף חקירות מכס ומע"מ חיפה ופקיד שומה חקירות חיפה ברשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

הקבלן החשוד בפרשת "חישוב מסלול", בית משפט השלום, ראשון לציון. לירן לוי
הקבלן החשוד בבית המשפט, היום/לירן לוי

בית משפט השלום בראשון לציון האריך בשמונה ימים את מעצרו של הקבלן אחמד שתייוי בחשד, שיחד עם אחרים, נתן שוחד לעובדים ברכבת ישראל. כמו כן הוארך בשישה ימים מעצרו של תמיר שניידר, מנהל יחידת שדרוגים ופרויקטים ברכבת ישראל, ושל בוריס טיקמן, מהנדס העיר טירת כרמל.

נציג המשטרה, רס"מ דקל ברום, אמר לשופט ארז מלמד כי "אנחנו עומדים בסיומה של חקירה סמויה. לחשודים מיוחסים חשדות חמורים: שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות מסים. מחומרי החקירה שנאספו עולה תמונה של חשודים ששמו למטרה להונות, לרמות ולגנוב מכספי הציבור". למשטרה יש תיעוד ויזואלי של מפגשים בין כמה מהחשודים, שהתקיימו לפני כמה חודשים, שבהם בוצעה לכאורה עבירת השוחד.

מנגד, עורכי דינו של שתייוי, אדר סולימני ודור אלחדס, טענו כי "מדובר בחשוד נורמטיבי ללא עבר פלילי, אב לשישה. יש לו 23 עובדים בחברה שעובדת שנים עם מוסדות ציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully