וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאי התעשיות הביטחוניות חשודים בסחר לא חוקי בנשק מול מדינה באסיה

יותר מ-20 ישראלים נחשדים במסגרת הפרשה בעבירות נגד ביטחון המדינה, הלבנת הון ועבירות נוספות. בשב"כ טוענים כי הם פיתחו, ייצרו ומכרו טילים משוטטים חמושים עבור אותה המדינה, וקיבלו הנחיות לפעולה מגורמים הקשורים בה

בווידאו: ניסוי בירי טיל שבוצע בידי ישראלים החשודים בסחר לא חוקי בנשק/צילום: שב"כ

יותר מ-20 ישראלים נחקרו בשב"כ בחשד לסחר לא חוקי בנשק מול מדינה באסיה - כך נודע היום (חמישי). הישראלים, בהם יוצאי התעשיות הביטחוניות, נחשדים בעבירות נגד ביטחון המדינה, עבירות על חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, עבירות הלבנת הון וכן עבירות כלכליות נוספות.

על פי החשד, הם עסקו בפיתוח, ייצור, ביצוע ניסויים ומכירת טילים משוטטים חמושים עבור מדינה וקיבלו הנחיות לפעולה מגורמים הקשורים בה. זאת, בתמורה לקבלת כספים בהיקפים גדולים וטובות הנאה נוספות. חוקרי שב"כ טוענים כי הקשר בין הגורמים היה חשאי, וכי המעורבים ניסוי להסוות את מדינת היעד של הנשק. חומר החקירה לבחינת המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מעל 20 אזרחים ישראלים, בהם יוצאי התעשיות הביטחוניות, נחקרו בחשד לביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, עבירות על חוק הפיקוח על יצוא ביטחוני, עבירות הלבנת הון וכן עבירות כלכליות נוספות. דוברות משטרת ישראל
טיל שנתפס בסדנת הייצור/דוברות משטרת ישראל

"חקירה זו חשפה מידע רב אודות שיטות הפעולה של אותם גורמים זרים אל מול ישראלים, לרבות שימוש בטכניקות של הסתרה וחשאיות בביצוע העסקאות ובהעברת התמורה להן", נמסר מטעם שב"כ.

"פרשיה זו ממחישה את הנזק הפוטנציאלי לביטחון המדינה, הגלום בעסקאות המבוצעות על ידי אזרחים ישראלים, מול גורמי חוץ, שלא על פי הדין ובכלל זה החשש כי טכנולוגיה זו עשויה לזלוג למדינות עוינות לישראל", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully