וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן אקספרס הכפילה רווחיה

רן דוידוב

27.1.2003 / 22:13

הרווח הסתכם ב-683 מיליון דולר ועלה במעט על התחזיות; בתקופה המקבילה רשמה החברה הוצאה חד פעמית גדולה בגין פיטורים

רווחיה של אמריקן אקספרס זינקו בלמעלה מ-100% ברבעון הרביעי הודות לגידול ברכישות כרטיסי אשראי וקיצוץ בהוצאות, אך קבוצת השירותים הפיננסיים שמרה על תחזית כלכלית זהירה.

אמריקן אקספרס רשמה רווח של 683 מיליון דולר או 52 סנט למניה, בהשוואה לרווח של 297 מיליון דולר או 22 סנט בתקופה המקבילה בה רשמה הוצאה חד פעמית של 279 מיליון דולר כנגד ארגון מחדש ופיטורי עובדים. תחזית הקונצנזוס בשוק עמדה על רווח של 51 סנט למניה. הכנסות החברה עלו ב-6% ל-6.2 מיליארד דולר.

אך מנכ"ל החברה, קנת שנו, אמר שהחברה "פותחת את 2003 עם אותן תחזיות זהירות שהחזיקה ב-2002 וצופה חוסר ודאות הן בכלכלה והן בשוקי הכספים".

אמריקן אקספרס נהנתה ברבעון האחרון מעונת הקניות של חודש דצמבר במהלכה הרבו הצרכנים האמריקאים להשתמש בכרטיסי האשראי שברשותם. הרווח של חטיבת התיירות וכרטיסי האשראי זינק מ-170 מיליון דולר ל-550 מיליון. בתקופה המקבילה רשמה החטיבה הוצאה חד פעמית של 219 מיליון דולר לפני מס.

אמריקן אקספרס ידועה כחברה המציגה צמיחה קבועה ברווחיה, ולמרות שחברות פיננסים רבות שקעו בשנים האחרונות, ממשיכה החברה לרשום רווחים סולידיים למרות ההתאוששות הכלכלית המגומגמת והמצוקה בשוקי הכספים.

שנו הוביל בשנה האחרונה מהלך להרחבת תוכניות התגמול למשתמשים בכרטיסי אשראי והגדיל את הוצאות הפרסום המיועד לבעלי כרטיסי אשראי פרטיים בתגובה לירידה בתנועת התיירות העסקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully