וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לקלפי

28.1.2003 / 10:01

כ-8,000 קלפיות נפתחו ב-07:00 בבוקר וייסגרו ב-22:00; תוצאות האמת יחלו להגיע בשעה 01:00, ויפורסמו רשמית ברביעי בבוקר; הגשם הצפוי עלול להרוס את השבתון ולספק תירוץ למתלבטים

הבחירות לכנסת החלו הבוקר ב-07:00 עם פתיחתן של כ-8,000 קלפיות ברחבי המדינה. 4 מיליון ו-720 אלף בעלי זכות הצבעה יבחרו את נציגיהם לכנסת הבאה. הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00, מלבד ביישובים הקטנים שם יהיו פתוחות הקלפיות רק עד השעה 20:00. תוצאות אמת יתחילו להגיע בסביבות השעה 01:00 לפנות בוקר, ובוועדת הבחירות המרכזית מעריכים שעד יום רביעי ב-06:00 בבוקר יפורסמו תוצאות האמת המלאות. על פי הערכה, יעמוד אחוז ההצבעה על 80 אחוזים.

שיעור ההצבעה עומד עד לשעה 10:00 בבוקר על 10.2 אחוזים מבין בעלי זכות ההצבעה בישראל. מדובר בשיעור ההצבעה הנמוך ביותר בתולדות המדינה. יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט מישאל חשין, הביע הבוקר בגלי צה"ל דאגה מהדיווחים על ירידה בשיעורי ההצבעה, כמחאה נגד המערכת הפוליטית.

מנכ"ל וועדת הבחירות המרכזית, תמר אדרי, אמרה אתמול כי הליכי ספירת הקולות יחלו מיד עם סגירת הקלפיות. "בקלפי עצמו הכל ידני, כולל ספירת הקולות והפרוטוקול שנכתב ידנית", מסרה. "כשגומרים לסכם את הקולות ועדת הקלפי לוקחת את הקולות ואת כל החומר אל הוועדה האזורית, שם מקלידים למחשב את הפרוטוקול הידני, ומכאן ואילך הכל ממוחשב".

ישראלים שיבחרו לנצל את יום השבתון כדי לטייל ברחבי הארץ, יוכלו לבקר באתרי רשות הטבע והגנים שמחירי הכניסה אליהם יוזלו במחצית. עם זאת, צפוי לרדת היום גשם בעיקר בצפון, וייתכן שיירד גם גשם קל באזור המרכז.

מצנע נחוש להוביל באופוזיציה

כתבי "הארץ", אמנון ברזילי ויוסי ורטר, מוסיפים:

יו"ר העבודה, עמרם מצנע, שב והצהיר אמש כי הוא וכל בכירי מפלגתו נחרצים בהתנגדותם לשוב ולכהן תחת שרון בממשלה אחת. "ניתן לשרון רשת ביטחון מהאופוזיציה לכל מהלך ממלכתי וחיוני שיעשה. אם יפנה התנחלויות - ניתן רשת ביטחון. אם תהיה מלחמה בעיראק ואנו נהיה מעורבים בה - ניתן רשת ביטחון". מצנע אמר כי לא יסכים לפתוח במו"מ קואליציוני עם שרון וכי הוא נחוש להוביל את מפלגתו באופוזיציה, ולהוביל אותה גם בבחירות הבאות, שלדעתו, אינן רחוקות.

לנוכח עמדת העבודה, גובר החשש בליכוד כי התמיכה במפלגה לא תספיק להקמת ממשלה יציבה. השר דן מרידור, העומד בראש הוועדה המדינית המגבשת את קווי היסוד המדיניים של הממשלה, המליץ לראש הממשלה אריאל שרון לצרף לממשלה - על בסיס המתווה המדיני שניסח - את העבודה ושינוי ולא לכלול בממשלה את האיחוד הלאומי ואת המפד"ל. בוועדה, המכונה "קוורטט", חברים גם עו"ד וייסגלס, ראש המועצה לביטחון לאומי, אפרים הלוי ומתאם הפעולות בשטחים, אלוף עמוס גלעד. מרידור סבור כי אין מקום לצרף לממשלה מפלגות שאינן מקבלות את התכנית המדינית ששרון אמר כי יתמוך בה, המבוססת על מתווה בוש.

ראש מטה ההסברה של מפלגת העבודה, ח"כ חיים רמון, ויו"ר מטה ארגון יום הבחירות של המפלגה, מתן וילנאי, אמרו אתמול, כי הפסדו בבחירות של מצנע לא יביא ל"שליפת סכינים" במפלגה. לדבריהם, לא יהיו נסיונות להדיח את מצנע או לפלג את מפלגת העבודה לשם צירוף המפלגה או חלק ממנה לממשלתו של אריאל שרון. "לא הרמנו ידיים ואיננו משחיזים סכינים. לא נשלוף סכינים. ניתן למצנע גיבוי לאחר הבחירות, נלך ונקבל את גזר דין הבוחר ונסיק את כל המסקנות", אמר רמון במסיבת עיתונאים בבית המפלגה בתל אביב. הוא גם הביע ביטחון שאיש בצמרת המפלגה לא ייתן יד לניסיון לבוא חשבון עם מצנע. "הידיעות על התפרקות מפלגת העבודה היו מאוד מוקדמות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully