וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים ניסו להרעיל את מערכת המים של עיר בפלורידה

9.2.2021 / 9:24

הפצחנים, שזהותם לא ברורה, חדרו למחשב של מתקן מים באולדסמר דרך TeamViewer והעלו את כמות הנתרן ההידרוקסידי לרמה מסוכנת. עם זאת, עובד במקום שם לב לכך והתריע לממונים עליו. הפקודה בוטלה במהירות, אך הרשויות מזהירות: "קריאת השכמה". ה-FBI והשירות החשאי חוקרים

בווידאו: האקרים ניסו את מערכת המים של העיר אולדסמר בפלורידה/צילום: רויטרס

האקרים פרצו למערכת המחשבים של מתקן מים בעיר בפלורידה, וניסו להרעילם - כך אמר אמש (שני) השריף המחוזי. לדבריו, הניסיון להעלות את רמת נתרן הידרוקסידי באספקת המים לאולדסמר, שבה חיים כ-15 אלף איש, סוכל ביום שישי האחרון.

השריף, בוב גולטיירי, אמר כי ההאקרים הצליחו לקבל גישה למתקן דרך תוכנת החיבור מרחוק TeamViewer שהייתה מותקנת במחשב של אחד העובדים. "הבחור שישב שם ופיקח על המחשב כפי שהוא היה אמור, ולפתע הוא ראה חלון קופץ על כך שהתקבלה גישה למחשב", אמר. "בתוך רגע הוא ראה מישהו מזיז את העכבר ומקליק, פותח תוכנות ומשבש את המערכת".

אחרי שראה שההאקרים העלו את רמות הנתרן ההידרוקסידי, חומר כימיקלי שמצוי בדרך בכמויות קטנות כדי לשלוט בחומציות המים, הוא התריע בפני המנהל שלו, שהתקשר לשריף. המתקן לטיפול מים הצליח לבטל במהירות את הפקודה, כך שההשפעה הייתה מזערית.

העיר אולדסמר, פלורידה. גוגל, אתר רשמי
לא ברור אם ההאקרים פעלו מארה"ב או מחוצה לה. אולדסמר/אתר רשמי, גוגל

ראש העיר, אריק סידל, אמר במסיבת עיתונאים כי למתקן המים יש אמצעי בקרה נוספים שנועדו למנוע הכנסת כמות מסוכנת של החומר הכימיקלי מבלי שאיש ישים לב. לדבריו, מתקן המים שייך לעיר הסמוכה לטמפה.

ה-FBI והשירות החשאי נקראו לסייע בחקירה. גולטיירי, השריף, אמר כי הוא לא יודע מי אחראי למתקפת הסייבר. "הדבר החשוב הוא שכולם יהיו ערניים", אמר. "זאת קריאת השכמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully