וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החשש מטרור: עליה בתיירות הבינלאומית ב-2002

28.1.2003 / 0:03

ארגון התיירות העולמי: התיירים נשארו קרוב לבית, יצאו לחופשות קצרות ובזבזו פחות כסף; יעד התיירותי הפופולרי ביותר: אירופה ובראשה צרפת; המזרח התיכון עדיין מרתיע את המטיילים

התיירות ברחבי העולם הגיעה בשנת 2002 לשיא חדש - למרות החששות הגוברים מפני פיגועי טרור, כך דיווח אתמול ארגון התיירות העולמי של האו"ם. עם זאת, התיירים נשארו קרוב לבית, יצאו לחופשות קצרות בלבד ובזבזו פחות כסף.

לטענת הארגון, לראשונה שבר מספר ההגעות הבינלאומיות של תיירים את מחסום ה-700 מיליון, והגיע לקרוב ל-715 מיליון. מדובר בעליה של 3.1 אחוז לעומת שנת 2001, בה חלה ירידה של 0.6 אחוז בטיסות הבינלאומיות, בעקבות פיגועי ה-11 בספטמבר.

אירופה נותרה היבשת הפופולרית ביותר בעולם עבור תיירים, כשבראשה צרפת עם 76.7 מיליון הגעות בינלאומיות. עם זאת חל שינוי ניכר במפת התיירות העולמית: אסיה ואיזור האוקינוס השקט דורגו כיעד הפופולרי השני לאחר אירופה, והחליפו במקום זה את צפון ודרום אמריקה. ההגעות הבינלאומית לאפריקה והמזרח התיכון עלו מעט מעל לממוצע העולמי, אולם מספרם נותר נמוך. המזרח התיכון שסבל ב-2001 מירידה של 4 אחוז במספר ההגעות, רשם ב-2002 עליה של 11 אחוז.

בסוכנות איי.פי דווח כי מדובר בנתונים מקדמיים בלבד. הנתונים אינם משקפים את תיירות הפנים שגברה מאד מאז ה-11 בספטמבר, ביחוד בתוך ארה"ב. עדיין לא ניתן לקבל נתונים מדויקים בנוגע להכנסות שיצרה בשנה שעברה התיירות הבינלאומית. עם זאת, ההערכה היא כי חלה ירידה בהכנסות, בין היתר כיוון שאנשים רבים העדיפו לנסוע במכונית במקום לטוס.

הארגון הביע שביעות רצון ואף אופטימיות זהירה בנוגע לשנת 2003. "לפנינו עבודה רבה כדי להמשיך את המגמות החיוביות, אולם תחילה יש לרכוש מחדש את אמון הצרכנים", נמסר בהודעה מטעם מזכ"ל הארגון, פרנצ'סקו פראנג'יאלי. "התיירות העולמית מעולם לא חשה צורך כה רב בשיתוף פעולה, כמו עכשיו". בהודעה מטעם הארגון נמסר: "התיירות שוב הוכיחה את יכולת השיקום שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully