וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנקים שחיתות": עשרות מפגינים נגד נתניהו בירושלים לפני המשפט

המפגינים התרכזו בבלפור ובסמוך כשהם לובשים אפודים זוהרים ובידיהם מטאטאים. זאת, במקביל לדיון במענה לכתב האישום במסגרת משפט נתניהו, בביהמ"ש המחוזי בירושלים. נסגרו רחובות סמוכים לביהמ"ש, ובמקום היערכות גדולה של המשטרה. רה"מ ביקש מתומכיו להימנע מלהגיע

שידור ישיר מביהמ"ש המחוזי בירושלים (צילום: רוני כנפו)

LIVE

עשרות בני אדם מפגינים היום (שני) בירושלים, במקביל לדיון במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הנערך בבית משפט השלום בעיר. מפגינים התרכזו ברחובות סמוכים לבית המשפט, שנחסמו לתנועה, והמשטרה נערכת במקום. סמוך למעונו של נתניהו התרכזו עשרות מפגינים נגדו כשהם לובשים אפודים זוהרים עם הכיתוב "מנקים את האשפה", ובידיהם מטאטאים ופחי אשפה.

אתמול פרסם נתניהו סרטון בו קרא לפעילי הליכוד שלא להגיע לדיון שייערך בבית המשפט. נתניהו ביקש בסרטון מתומכיו להימנע מלהגיע לתמוך בו - בשל התפשטות הקורונה, ותקף את מערכת המשפט. "אני יודע שאתם מתכננים להגיע מחר לבית המשפט. אני יודע שאתם רוצים לחזק אותי מול התיקים התפורים והשקריים נגדי. אבל אנחנו בזמן של מוטציה מתפשטת בעולם, גם בארץ, ולכן למען בריאותכם אני מבקש מכם - אל תגיעו מחר", אמר.

פעילי "אין מצב" מחוץ למעון ראש הממשלה לקראת הדיון בעניינו של רה"מ בבית המשפט המחוזי בירושלים 8 בפברואר 2021. אין מצב, אתר רשמי
מפגינים סמוך לבלפור. היום/אתר רשמי, אין מצב

הדיון בבית המשפט הוא המענה לכתב האישום בתיקי האלפים, והוא נערך בצל ניסיון ראש הממשלה לדחות את מועד תחילת שלב ההוכחות ושמיעת העדויות. במסגרת החלק הראשון של הדיון, יגיעו הנאשמים בשלושת התיקים - ראש הממשלה נתניהו, בעלי בזק ולשעבר בעלי וואלה שאול ואיריס אלוביץ', ומו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס - וישיבו בעל פה כי הם כופרים בכתב האישום. זאת בהמשך למענה המפורט שהגישו הנאשמים בכתב.

לאחר מכן יתקיים דיון בעל פה בכמה בקשות שהגישו סנגורי ראש הממשלה, ובהן בקשות למחוק סעיפים מכתב האישום בטענה שנתניהו לא נחקר לגביהם. כמו כן, יעלו לדיון בקשות לבטל את כתב האישום בשל פגמים, לשיטת סנגורי נתניהו, באישורים שנתן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לקיום החקירות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רה"מ נתניהו, בפתח דיון במשפטו בבית המשפט המחוזי, ירושלים 8 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
כוחות ביטחון מחוץ לבית המשפט המחוזי בירושלים. היום/ראובן קסטרו

בתיק 4000 כתב האישום תוקן לבקשת בית המשפט, ולפי כתב האישום המתוקן קיימות אינדיקציות למעורבותו של נתניהו ב-150 דרישות לשינוי הסיקור בוואלה! NEWS עבורו ועבור בני משפחתו, והוא היה מודע לכך שמשפחתו פונה לבני הזוג אלוביץ' "בהיקף ניכר ובאופן שיטתי". לתיקון צורף פירוט של המקרים הנכללים בכתב האישום, בהם 315 "אירועים קונקרטיים" ו-230 דרישות מפורשות להיטיב את הסיקור של נתניהו ובני משפחתו.

במה נאשם נתניהו

בתיק 1000 (פרשת הטבות ההנאה) נתניהו נאשם כי קיבל מאנשי העסקים ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר טובות הנאה בשווי של כ-700 אלף שקלים, בעת שכיהן כראש ממשלה. עיקר המתנות היו סיגרים, מארזי שמפניה ותכשיטים.

בנוסף לכך, נטען כי נתניהו פעל לטובת מילצ'ן בשלושה עניינים, שבהם ביקש איש העסקים את התערבותו: הוא פנה לשר החוץ האמריקני ג'ון קרי כדי להאריך את תוקף הוויזה של איש העסקים, הוא פנה לשר האוצר יאיר לפיד כדי להאריך את תוקף הפטור ממס לתושבים חוזרים, והוא פעל לקדם מיזוג של "קשת" ו"רשת" - לכאורה לבקשת מילצ'ן. על פי התביעה, מעשים אלו פגעו בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) עוסק בשיחות בין נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס. באותן שיחות השניים דנו לכאורה בהטבת סיקורו של ראש הממשלה בקבוצת ידיעות, בתמורה להטלת מגבלות על המתחרה העיקרי של העיתון - "ישראל היום". התביעה השתכנעה כי מי שהציע את העסקה הוא מוזס, ולכן הוא נאשם בהצעת שוחד. מנגד, היועמ"ש גם השתכנע כי נתניהו לא התכוון להשלים את עסקת השוחד, אולם המשיך את השיחות עם מוזס כדי לשפר את סיקורו בקבוצת ידיעות, ואף קיים פעולות מסוימות לצורך כך. בתיק זה נתניהו נאשם במרמה והפרת אמונים.

תיק 4000 (פרשת בזק-וואלה) התיק החמור ביותר מבחינת ראש הממשלה עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה! NEWS, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully