וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: לא נסיר את הסנקציות על איראן עד שלא תפסיק להעשיר אורניום

נשיא ארה"ב דחה את האפשרות שהעיצומים יוסרו לפני שטהראן תמלא את התחייבויותיה, כפי היא דורשת. הסכם הגרעין מותיר לאיראן להעשיר אורניום לרמה של 3.67%, אך במסגרת צעדי התגובה שלה לסנקציות האמריקניות, היא הגיעה ל-20%

ביידן: לא נסיר את הסנקציות על איראן עד שלא תפסיק להעשיר אורניום/מתוך טוויטר

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הערב (ראשון) כי ארצו לא תסיר את הסנקציות מעל איראן כדי להשיבה לשולחן המשא ומתן על הסכם הגרעין. כשנשאל בריאיון לרשת CBS אם על טהראן להפסיק את העשרת האורניום קודם לכן, הנהן ביידן בהסכמה. הנשיא, שטרם דיבר על איראן מאז שהושבע לתפקיד לפני כשבועיים וחצי, ככל הנראה התייחס לכך שטהראן מעשירה אורניום ל-20%, ולא להעשרה בכללותה, משום שהסכם הגרעין מאפשר לה לעשות זאת לרמה של 3.67% בלבד.

הריאיון עם בייד התקיים ביום שישי, והוא פורסם כמה שעות אחרי שהמנהיג העליון של איראן עלי חמינאי אמר כי על ארצות הברית להסיר תחילה את הסנקציות לפני שאיראן תבצע את המהלך. הוא תיאר זאת בתור עמדתה "הסופית והבלתי-הפיכה" של הרפובליקה האסלאמית.

"איראן מילאה את כל התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין של 2015, לא ארצות הברית ושלוש מדינות אירופיות. אם הן רוצות שאיראן תחזור לקיים את התחייבויותיה, על ארצות הברית להסיר את כל הסנקציות תחילה", אמר חמינאי, שנפגש עם אנשי חיל האוויר. "לאחר שנוודא שכל הסנקציות הוסרו, נחזור לציות מלא".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן מציג את מדיניות החוץ בוושינגטון  4 בפברואר 2021. רויטרס
ביידן בנאום מדיניות החוץ שלו, בשבוע שעבר/רויטרס

נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018 והחזיר את הסנקציות עליה כחלק ממדיניות "הלחץ המקסימלי". איראן הפרה בהדרגה את התחייבויותיה, כמו הגבלות על מאגר האורניום שלה ורמת ההעשרה שלו, אך היא טוענת שהיא יכולה לבטל אותן במהירות בתנאי שהסנקציות יוסרו.

ביידן, שנכנס לתפקידו בחודש שעבר, מעוניין להשתמש בהסכם הגרעין בתור קרש קפיצה להבנות נרחבות יותר, שכללו גם את תכנית הטילים של איראן ואת הפעילות שלה באזור. באיראן מסרבים לכך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully