וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוללות הפטריוט האמריקאיות לא יישארו להגן על ישראל

רויטרס

27.1.2003 / 17:44

בניגוד לידוע עד כה, 3 הסוללות יעזבו את הארץ בתום התרגיל המשותף ב-10 בפברואר; גורמים במערכת הביטחון: הכוחות שלנו אינם מספיקים - אנו זקוקים לתגבור האמריקאי

ארה"ב מתכננת להחזיר את שלוש סוללות הפטריוט מישראל בסיום התרגיל המשותף - בניגוד למה שהעריכו במערכת הביטחון עד כה. דובר שגרירות ארה"ב בישראל, פול פאטין, אמר היום כי "צוותי הפטריוט מתוכננים לעזוב את ישראל עד ה-10 בפברואר". הדובר ציין כי אינו מודע לבקשה ישראלית להשאירן כתגבור לשמירה על שמיה במקרה של ירי טילים עיראקיים. הסוללות יסיימו בתאריך המדובר את השתתפותן בתרגיל השנתי המשותף "ג'וניפר קוברה".

מקורות במערכת הביטחון אומרים כי ישראל זקוקה לסוללות הנ"מ האמריקאיות כדי לחזק את ההגנה מפני טילי סקאד עיראקים. ישראל לא ביקשה את הגנתן באופן רשמי מחשש שארה"ב תתנה זאת בהבלגה לפגיעות טילים בשטחה. הגורמים מציינים כי ישראל פרסה את שלושת הסוללות שברשותה ושתי סוללות טילים נוספות צפויות להגיע מגרמניה כהשאלה - אך אין די בכך. "שלוש הסוללות האמריקאיות הן מה שאנו צריכים כדי להרגיש שמערך ההגנה האווירית שלנו שלם. מכיוון שארה"ב מתכננת לצאת למלחמה בחודש הקרוב, אין כל סיבה להחזיר מכאן את הסוללות", אמר אחד הגורמים.

בפרסומים בתקשורת עד כה, צוין כי הכוחות האמריקאים מתוכננים להישאר בארץ בסיום התרגיל ולעבות את מערך הנ"מ של חיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully