וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות דיין, פעילה חברתית ואשתו הראשונה של משה דיין, הלכה לעולמה בגיל 103

דיין, שהקימה את חברת האופנה "משכית" והייתה מעורבת ביוזמות חברתיות שונות, מתה בביתה. ילדיה, יעל, אסי ואודי דיין היו אף הם לדמויות בולטות בחברה ובתרבות הישראלית. נכדה: "היו לה חיים של שמונה אנשים, הייתה סבתא מהאגדות". הנשיא ריבלין: "היא הפכה לאגדה ישראלית"

רות דיין, אמו של אסי דיין, סופדת לו: "התינוק שלי הלך" / מאי 2014/צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

רות דיין, פעילה חברתית ואשתו הראשונה של שר הביטחון והרמטכ"ל משה דיין, הלכה לעולמה בגיל 103 - כך נודע היום (שישי). דיין ייסדה בין היתר את חברת האופנה משכית, והייתה מעורבת ביוזמות חברתיות שונות לאורך חייה.

דיין הייתה נשואה לאיש הביטחון במשך 37 שנים, ושלושת ילדיהם - יעל דיין, אסי דיין ואודי דיין, היו אף הם לדמויות בולטות בתרבות ובחברה הישראלית. היא תיטמן בנהלל ביום ראשון, לצד שני בניה שמתו לפניה.

רות דיין, 30 בנובמבר 2004. ראובן קסטרו
"היו לה חיים של שמונה אנשים". רות דיין, 2004/ראובן קסטרו
רות דיין ובנה אסי, 2009. אורי לנץ, פלאש 90
רות דיין ובנה אסי דיין, בשנת 2009/פלאש 90, אורי לנץ

דיין, שאחותה ראומה הייתה אשת נשיא המדינה עזר ויצמן, הייתה בין מקימי ארגון "וראייטי ישראל", והייתה חברה במועצות הציבוריות של ארגוני שמאל כ"יש דין" ו"בצלם". היא זוהתה עם מפלגת מרצ, ובמשך שנים שובצה במקומות סמליים ברשימתה. בבחירות לכנסת ה-23 הוצבה במקום ה-108 ברשימת העבודה-גשר-מרצ.

סער דיין, נכדה, אמר לוואלה! NEWS כי היא מתה בביתה. "היא הייתה צריכה לחגוג 104. זה מאוד עצוב אבל היא נפטרה במיטתה, לא מתה ממחלה ולא מתה מקורונה. לא סבלה הרבה".

רות ומשה דיין, 1955. לשכת העיתונות הממשלתית
רות ומשה דיין, 1955/לשכת העיתונות הממשלתית

"היו לה חיים של שמונה אנשים עם מה שהיא עברה - עם מה שהיא עברה [אני] הייתי מת הרבה לפני כן. היא הייתה סבתא מהאגדות, כמו בסרטים שיש סבתא כזו שתמיד קונה מתנות, זוכרת ימי הולדת, של כל הנכדים והנינים. לצד זה שהיא הייתה אשת קריירה והקימה את משכית - הייתה סבתא. אישיות. הייתה קוראת ספרים וצלולה עד הרגע האחרון".

"היו לה חיים עצובים ושמחים וכל הסלט כולו, חבל רק שזה בתקופת קורונה. בטח תהיה הלוויה מצומצמת", הוסיף.

"אגדה ישראלית עוד בחייה"

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ספד לרות דיין והדגיש כי הייתה מודל לחיקוי לרבים. "רות דיין איננה. אישה שהפכה לאגדה ישראלית עוד בחייה", מסר ריבלין. "סיפור חייה הוא תמצית התגשמות החלום הישראלי והציוני. אשת מופת ומודל לחיקוי לדורות של יזמים, שדבריה היו דברים של טעם ושל אהבה אין קץ למקום הזה ולתושביו באשר הם. אישה שידעה מהו טוב טעם והיטיבה לנסח אותו בגזרות ובבדים, שיצירתה מחוברת לזמן ולמקום המיוחד הזה שכולנו אוהבים עד עומק הלב. כמוה. כמו כל מי שגידלה".

רות דיין, 2012. משה שי, פלאש 90
"אשת מופת ומודל לחיקוי לדורות של יזמים". רות דיין, 2012/פלאש 90, משה שי

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) ספדה אף היא לדיין. "'הייתי שותפה להיסטוריה', אמרה רות דיין. וזה מתאר בדיוק את קורות חייה והשושלת המשפחתית שלה", מסרה זנדברג. "נוכחותה תמיד הוסיפה לרשימת מרצ לכנסת במקום הסמלי של הגיל שלה. הבוקר נפטרה בת כמעט 104. יהי זכרה ברוך".

רות דיין תובא למנוחות ביום ראשון בנהלל, בשעה 12:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully