וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הדרמה הלילית בישיבת הממשלה: הסגר הוארך עד ראשון בבוקר

עודכן לאחרונה: 5.2.2021 / 3:24

בתום דיון סוער שנמשך שעות ארוכות, נתניהו וגנץ הגיעו לפשרה לפיה ההגבלות הנוכחיות יוארכו עד יום ראשון בשעה 07:00 בבוקר, במקום עד יום ראשון בחצות. לפי ההחלטה, תוסר מגבלת האלף מטרים ויבוטל איסור השהייה בבתים של אחרים, אך מערכת החינוך לא תיפתח

בווידאו: נתניהו וגנץ בפתח ישיבת הממשלה שדנה בהארכת הסגר/צילום: לע"מ ואיתמר שאול משרד הביטחון

הממשלה הצביעה הלילה (שישי) בעד הארכת הסגר עד ליום ראשון בשעה 07:00 בבוקר, זאת בעקבות פשרה שאליה הגיעו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ. לפי החלטת הפשרה, שאושרה פה-אחד, ההגבלות הנוכחיות יוארכו עד ראשון בבוקר, במקום עד יום ראשון בחצות, כפי שרצו בתחילה נתניהו ואדלשטיין.

לפי הפשרה שהושגה, מיום ראשון בבוקר תוסר מגבלת האלף מטרים ויבוטל איסור השהייה בבתים של אחרים. כמו כן, יותרו טיפולים במתכונת אחד על אחד, ייפתחו הצימרים למשפחות גרעיניות, תחודש רכישת מזון בטייק אווי ופתיחת מקומות עבודה ללא קבלת קהל. עם זאת, מערכת החינוך לא תיפתח ביום ראשון הקרוב, משום שיש צורך בתיאום עם משרד החינוך, ובהיערכות לפתיחת הלימודים. ביום ראשון תתקיים ישיבת ממשלה נוספת, כדי להחליט על הצעדים בהמשך.

ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין בירכו על ההחלטה. "טוב שהממשלה קיבלה את המלצות משרד הבריאות והמלצתי, עם שינויים קלים בלבד", מסר נתניהו. "אני מבקש מהציבור לשמור על ההנחיות בקפדנות יתרה וללכת להתחסן. ככל שיותר יתחסנו, ובדגש על גילאי 50 ומעלה - נוכל לפתוח את הכלכלה בהדרגתיות, זהירות ואחריות". אדלשטיין אמר: "אני שמח שהשכל הישר ניצח. בריאות הציבור היא מעל לכל ויכוח פוליטי".

מחסומים עם כניסת הסגר השלישי, צומת על פרשת דרכים תל אביב רמת גן, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
יימשך עד יום ראשון ב-07:00. שוטר אוכף את הסגר בתל אביב/ראובן קסטרו

עיקרי הפשרה להארכת הסגר

  • ביטול הגבלות התנועה ל-1,000 מטרים מהבית
  • פתיחת מקומות עבודה ללא קהל
  • החזרת שירותים במתכונת אחד על אחד
  • תתאפשר רכישת מזון בטייק אווי
  • תתאפשר פתיחת צימרים לחופשות של משפחות גרעיניות
  • פתיחת שמורות טבע וגנים לאומיים, אתרים, שימור אתרים ורשות עתיקות באוויר הפתוח
  • בעניין החינוך לגיל הרך - יסוכם בנפרד בין משרדי החינוך והבריאות
  • ישיבת ממשלה נוספת לדיון בהמשך תכנית היציאה מהסגר תתקיים ביום ראשון הקרוב

הפשרה הגיעה לאחר שמוקדם יותר ישיבת הממשלה יצאה להפסקה נוספת, לאחר עימות חריף בין נתניהו, גנץ ושרים נוספים, שגרר את התערבותו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ראש הממשלה בנימין נתניהו העלה לפני חצות את הצעת משרד הבריאות להארכת הסגר עד ליום ראשון בחצות להצבעה בממשלה, בניגוד לעמדת כחול לבן. שרי כחול לבן הצביעו נגד, אבל ההחלטה עברה. יו"ר כחול לבן בני גנץ ביקש בעקבות זאת חוות דעת משפטית ממנדלבליט, כיוון שהחוק מחייב פריטטיות בקבלת ההחלטות ובהצבעות.

בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר, מחלף יוספטל בת ים,15 בינואר 2020. ניב אהרונסון
בדיקת כלי רכב במחסום משטרתי לאכיפת הסגר בבת ים/ניב אהרונסון

היועמ"ש קבע כי ההחלטה לא עברה כנדרש, כיוון שלפי ההסכם הקואליציוני ההצבעה היא בין הגושים ולא לפי מספר השרים בממשלה. בעקבות הדברים התעורר עימות חריף בישיבת הממשלה. נתניהו תקף את גנץ, ואמר: "האסטרטגיה שלכם ושל היועץ המיוחד שלך ספי שקד היא לפתוח כמה שיותר. גנץ רוצה כמה שיותר תחלואה קשה בשביל הבחירות. אתם דנים הרבה ישראלים למוות קשה. שמענו את היועץ, אנחנו מבינים את המשחק הזה".

נתניהו תקף את גנץ: "דם ישראלים רבים יהיה על הידיים שלך"

בעקבות הדברים התעורר עימות חריף בישיבת הממשלה, שנערכה בזום. נתניהו תקף את גנץ, ואמר: "האסטרטגיה שלכם ושל היועץ המיוחד שלך ספי שקד היא לפתוח כמה שיותר. גנץ רוצה כמה שיותר תחלואה קשה בשביל הבחירות. אתם דנים הרבה ישראלים למוות קשה. שמענו את היועץ, אנחנו מבינים את המשחק הזה".

גנץ ענה "לא החלפתי עם ספי שקד מילה וחצי מילה על הישיבה הזאת. אל תספר לי סיפורים, אל תלמד אותי על חיי אדם כלום". נתניהו שב ותקף: "הדם של ישראלים רבים יהיה על הידיים שלך". גנץ: "נהוג שמביאים החלטות במשותף. יכול להיות שזה חוקי, בואו נבדוק את זה". נתניהו המשיך: "זה ברור שתכננת את זה עם היועץ". גנץ: "כל חיי אני מגן על חיי אזרחי ישראל תתבייש לך, לא אסלח לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully