וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: כך גבר העביר להקה שלמה של דבורים על זרועו השמאלית

17.2.2021 / 23:50

שומר דבורים מהרפובליקה הדומיניקנית העביר מאות דבורים ממקום למקום בדרך ממש לא שגרתית ומפחידה. איך הוא עשה את זה בלי להיעקץ? "לקחתי את מלכת הדבורים וכל הלהקה באה בעקבותיה"

אדם מעביר מושבת דבורים - על היד שלו/Daniirodman/TikTok

מפחדים מדבורים? כדאי שתקראו את האייטם הבא. הרשתות החברתיות סערה לאחרונה בעקבות סרטון בו נראה בחור שמעביר קן שלם של דבורים שמצטופפות על זרועו השמאלית. איך הוא עשה את זה? הבחור האמיץ מהרפובליקה הדומיניקנית פשוט לקח את מלכת הדבורים, שם אותו על זרועו וכך גרם לכל הלהקה להתמקם על היד שלו.

בסרטון אפשר לראות אותו הולך ברחוב, כאשר הדבורים מכסות את זרועו. הגבר הסביר שהוא לא נעקץ על ידי אף אחת מהדבורים, שרק עקבו אחרי המלכה שלהן. הוא גם הסביר שהוא מעביר אותן לכוורת מיוחדת. כאשר הצלם שאל אותו איך הוא לא נעקץ הוא הסביר: "הן מכירות את הבעלים שלהם. יש לי את המלכה ביד והן עוקבות אחריה".

אל תנסו את זה בבית (או ברחוב)

התגובות לסרטון הזה היו נלהבות כשחובבי דבורים רבים מיהרו להסביר כיצד זה אפשרי. אחד מהם כתב: "בשלב הזה, להקת הדבורים נראית מפחידה אבל הן מאוד צייתניות בגלל שהן מחפשות בית חדש בזמן שהן מגוננות על המלכה שלהן. מאחר שהמלכה לא מרגישה מאויימת ולא פגיעה, יתר הדבורים רק עוקבות אחריה ולא עוקצות".

אחרים הסבירו כי הדבורים לא תקפו אותו מכיוון שהן מריחות את הפרומונים של המלכה המאותתים להן כי היא לא בסכנה. על פי ויקיפדיה, הדבורים מתקשרות ביניהן בעיקר באמצעות ריחות מקודדים המופקים על ידי חומרים שנקראים "פרומונים". פרומון הוא חומר כימי, המופרש מבלוטות מיוחדות בגוף הדבורה, ונקלט על ידי דבורים אחרות באמצעות חוש הריח. המלכה מפרישה לפחות שני סוגים של פרומונים - פרומון המופרש מהלסת, הפרומון נמרח על גוף המלכה ומועבר אל שאר הדבורים המלקקות אותה תוך כדי טיפול בה ומשם מועבר אל שאר דבורי הכוורת, ההורמון מדכא את פעילות שחלותיהן של הפועלות ומונע מהם להטל ביצים, פורמון זה גם מושך את הדבורים לטפל במלכה. בשעת מחול הכלולות פרומון זה מושך אל המלכה הצעירה את הזכרים. המלכה מפרישה גם הורמון המורה לפועלות לצאת ולאסוף מזון. פרומון נוסף הוא פרומון האזעקה המופרש על ידי הפועלות כאשר דבורה נפצעת או מגיע אויב, פרומון זה גורם לשאר הדבורים לבוא ולסייע כנגד גורם מאיים מופיע בסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • דבורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully