וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ של ארה"ב: נחדש במהרה את הסיוע ההומניטארי לפלסטינים

2.2.2021 / 22:25

דובר המשרד נד פרייס אמר כי הפסקת הסיוע לעם הפלסטיני על ידי הממשל הקודם "לא הביאה להתקדמות מדינית ולא השיגה ויתורים". לדבריו, ארה"ב תעודד מדינות אחרות באזור לנרמל יחסים עם ישראל, והצהיר כי ארצו תדבר עם בעלות בריתה לפני שתעשה כן עם האיראנים

בווידאו: תגובות פלסטינים לניצחון ביידן בבחירות בארה"ב/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

ארצות הברית תחדש את הסיוע ההומניטרי לפלסטינים - כך הודיע הערב (רביעי) דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס. "אנחנו מתכננים לחדש במהירות את הסיוע ההומניטרי לפלסטינים כי זה האינטרס האמריקני", הכריז פרייס. "הפסקת הסיוע לעם הפלסטיני על ידי הממשל הקודם לא הביאה להתקדמות מדינית ולא השיגה ויתורים מההנהגה הפלסטינית, אלא רק פגעה באזרחים פלסטינים".

פרייס הוסיף כי ארצות הברית תעודד "מדינות אחרות במזרח התיכון לנרמל יחסים עם ישראל ונחפש הזדמנויות נוספות לנורמליזציה. יחד עם זאת, נורמליזציה עם מדינות ערב אינה תחליף לשלום ישראלי-פלסטיני". פרייס הוסיף כי" לא דיברנו עדיין עם האיראנים. אנחנו קודם כל רוצים לדבר עם בעלות בריתנו באזור".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חותם על צו נשיאותי לביטול האיסור על שירות טרנסג'נדרים בצבא, 25 בינואר 2021. רויטרס
"הפסקת הסיוע על ידי הממשל הקודם לא הביאה להתקדמות". ביידן בבית הלבן/רויטרס

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי נשאלה בתדרוך היומי לכתבים אם זה לא מפתיע שהנשיא ג'ו ביידן עוד לא שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. היא השיבה כי "אני לא יודעת אם זה מפתיע שפחות משבועיים מרגע שנכנס לתפקיד הוא עדיין לא דיבר עם כל מנהיג זר בעולם".

בספטמבר 2018 הודיע משרד החוץ האמריקני רשמית כי ממשל טראמפ החליט להפסיק את המימון לתכניות האו"ם המיועדות לפליטים פלסטינים (אונר"א). החלטתה של וושינגטון הגיעה על רקע כחלק מההערכה המחודשת לגבי מדיניות החוץ של ממשל הנשיא הקודם. בהמשך החודש הודיע ממשל טראמפ על קיצוצים נוספים בכספי הסיוע לפלסטינים בסך 25 מיליון דולרים שיועדו לבתי חולים פלסטיניים בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully