וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מפני חידוש המתקפה על האינטרנט היום

27.1.2003 / 12:03

מומחים מעריכים כי עם החזרה לעבודה היום באירופה ובארה"ב צפויים המשתמשים לעורר את התולעת התוקפנית מחדש

חששות מפני התפשטות נוספת של התולעת מיום שבת, במהלך החזרה לעבודה באירופה ובארה"ב. ביום שבת תקפה התולעת המכונה SQL Slammer שרתים רבים בכל רחבי העולם וגרמה להאטת התנועה באינטרנט באופן משמעותי.

מומחים מעריכים כי החזרה מחופשת סוף השבוע ברחבי העולם היום (ב'), ארגונים רבים יפעילו את המחשבים שלהם מבלי לדעת כי למעשה הם חשופים להתקפת התולעת. רבים מן הארגונים שהותקפו כבר בשבת תיקנו את הליקויים עד אתמול והתנועה ברשת חזרה לסידרה. עם זאת ההתקפה עדיין לא פסקה כיוון שהתולעת ממשיכה להתפשט.

גם בדרום קוריאה ממשיכים להתאושש מהמתקפה ששיתקה במדינה את מרבית השרתים וחברות האינטרנט. דרום קוריאה נחשבת למדינה בעלת שיעור גבוה של חיבור לאינטרנט וכ 70% מהתושבים מחוברים לרשת. למרות שרוב השיבושים כבר חלפו, המסחר האלקטרוני במניות בבורסה המקוונת של קוריאה הגיע היום רק למחצית מהתנועה ביום רגיל.

התולעת שהתפשטה ברשת תוקפת שרתי SQL של מיקרוסופט המשמשים ארגונים לניהול בסיסי נתונים. על מנת להפיץ את עצמה משתמשת התולעת בפירצת אבטחה שהתגלתה לפני חצי שנה, אז גם שחררה לה מיקרוסופט תיקון. עם זאת, מנהלי השרתים שנפגעו לא טרחו להתקין את העדכון מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully