וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ וכוכבי נועדו עם גנרל אמריקני בכיר: "נייצר מרחב פעולה גדול מאי פעם באזור"

עודכן לאחרונה: 29.1.2021 / 16:17

שר הביטחון והרמטכ"ל פגשו במפקד הפיקוד המרכזי של ארה"ב, לראשונה מאז נכנסה ישראל תחת תחום סמכותו, ודנו עימו ב"סוגיות ואתגרים משותפים על הפרק, בראשם איראן". גם ראש המוסד נועד עם הגנרל. גורמים מדיניים הדגישו את חשיבות הביקור, ברקע המו"מ המתקרב על הסכם הגרעין

גנץ: לא אאפשר לעקוף את מערכת הביטחון במגעים על איראן/צילום: אלעד מלכה

שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי נועדו היום (שישי) עם מפקד פיקוד המרכז של צבא ארצות הברית (סנטקום), הגנרל קנת' מקנזי, לראשונה מאז נכנסה ישראל תחת תחום האחריות של הפיקוד ומאז נכנס הנשיא ג'ו ביידן לתפקידו, וברקע הצהרתו הפומבית של כוכבי נגד חזרה אמריקנית להסכם הגרעין. לוואלה! NEWS נודע כי גם ראש המוסד יוסי כהן נועד היום עם הגנרל מקנזי.

בפגישה נדונו, על פי משרד הביטחון, "סוגיות ואתגרים משותפים על הפרק, בראשם איראן". גנץ בירך בפגישה על ההחלטה להעביר את ישראל תחת תחום האחריות של פיקוד המרכז של ארצות הברית - אחת ההחלטות האחרונות שהתקבלו תחת ממשל הנשיא היוצא דונלד טראמפ. קודם לכן ישראל נכללה בתחום האחריות של הפיקוד האירופי. מהלך זה נדון במשך בתקופה ארוכה, ונמנע עד כה בעקבות התנגדותן של מדינות מהמפרץ.

"המעבר לסנטקום מגדיל את מרחב התיאום ויחזק שיתופי פעולה חדשים", אמר גנץ למקנזי, והוסיף כי הצעד מאפשר לישראל "להעמיק את היחסים עם השותפות החדשות ומייצר תמרון ומרחב פעולה גדולים מאי פעם באזור".

שר הביטחון, בני גנץ, בפגישה עם ראש פיקוד סנטקום של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקינזי, יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, 29 בינואר 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"תמרון ומרחב פעולה גדולים מאי פעם". גנץ, מקנזי וכוכבי, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מקנזי נועד במשך שעתיים גם עם ראש המוסד כהן, ולשניים היכרות אישית ומקצועית ארוכה. השניים דנו בענייני האזור, בהם איראן והאתגרים שהיא מציבה לישראל ולמדינות המזרח התיכון. מלבד פרויקט הגרעין, שני הבכירים שוחחו גם על כושר התמרון של האיראנים במרחב ובתהליך ההתבססות בסוריה.

עוד בוואלה!

איראן על הפרק: מפקד הפיקוד המרכזי בצבא ארה"ב יבקר השבוע בישראל

לכתבה המלאה
ראש המוסד, יוסי כהן במהלך השתתפותו בכנס הסייבר אוניברסיטת תל-אביב 24 ביוני 2019. -, פלאש 90
היכרות מוקדמת עם הגנרל. כהן/פלאש 90, -

מקנזי הגיע אתמול לישראל ביום חמישי. גורמים מדיניים הדגישו את חשיבות הביקור ברקע האיומים האזוריים והמו"מ המתקרב עם איראן, והעריכו כי מעבר ישראל לפיקוד המרכזי וביקורו של מקנזי ירחיבו את שיתוף הפעולה בעתיד עם מדינות ערביות סוניות, במיוחד נגד איומים משותפים, כשהם מתייחסים ככל הנראה לאיראן.

בחודש שעבר הגיע לישראל גם יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, הגנרל מארק א. מילי, לביקור הארוך ביותר שלו מבין שלושה שהתקיימו בשנה האחרונה. ביממה וחצי שהיה כאן, מילי נפגש עם הרמטכ"ל כוכבי וערך דיון מקצועי ממושך בהשתתפות ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן וראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי, אלוף טל קלמן.

שר הביטחון, בני גנץ, בפגישה עם ראש פיקוד סנטקום של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקינזי, 29 בינואר 2021. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
גנץ ומקנזי (בגבו) בפגישה, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

הרמטכ"ל כוכבי מקיים שיחות וידאו אחת לחודש עם הגנרל מילי ואחת לשבועיים עם מקנזי על ענייני היום הבוערים הכוללים תיאום אסטרטגי. תדירות השיחות מצביעה על יחסי קרבה ותיאום הדוק בין הצבאות, אך גם על המתח במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully