וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדרך למלחמת אזרחים": הולנד סוערת מהמהומות נגד עוצר הקורונה

25.1.2021 / 12:23

ראש הממשלה ובכירים אחרים גינו את המתפרעים שהתעמתו עם שוטרים, שרפו מכוניות ובזזו חנויות בכמה ערים במדינה. המוקד המרכזי היה באיינדהובן, שם הזהיר ראש העיר כי האלימות עשויה לצאת מכלל שליטה. "חלאות המין האנושי"

בווידאו: מהומות בהולנד בהפגנות מחאה על העוצר/צילום: רויטרס

פוליטיקאים ברחבי הולנד גינו היום (שני) את המתפרעים שהתעמתו עם שוטרים בכעשר ערים ועיירות במדינה, במהלך הלילה השני של עוצר לילי שהוטל כחלק מהמאמצים נגד מגיפת הקורונה. "זה לא מקובל", אמר ראש הממשלה מארק רוטה. "אין לזה שום קשר להפגנה, זו אלימות פלילית וכך נתייחס אליה".

האלימות הקשה ביותר הייתה באיינדהובן, שם התעמתה המשטרה עם מאות מתפרעים שהציתו מכונית, השליכו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים, ניפצו חלונות ובזזו סופרמרקט בתחנת הרכבת של העיר הדרומית.

"העיר שלי בוכה, וגם אני", אמר הלילה ראש עיריית איינדהובן, ג'ון ג'וריצמה, במסיבת עיתונאים מאולתרת שכינס. ראש העיר הנסער כינה את הפורעים "חלאות המין האנושי" והוסיף "אני חושש שאם נמשיך בדרך זו, אנחנו בדרך למלחמת אזרחים".

רכב עולה באש במהלך מהומות על העוצר בעקבות התשפטות נגיף הקורונה בעיר איינדהובן, הולנד, 24 בינואר 2021. ROB ENGELAAR/AFP, אתר רשמי
"העיר שלי בוכה". רכב שרוף באיינדהובן, אתמול/אתר רשמי, ROB ENGELAAR/AFP

המהומות התרחשו בסוף השבוע הראשון של העוצר, שנמשך מ-21:00 ועד 4:30. ראשי ערים טענו כי האלימות אינה מעשה ידיהם של אזרחים המודאגים מחירויותיהם האזרחיות.

"ההפגנות האלה נחטפו על ידי אנשים שרוצים רק דבר אחד, וזה להתפרע", אמר הלילה הוברט ברולס, ראש עיריית ניימיכן ומנהיג קבוצת ארגוני ביטחון מקומיים, בריאיון לתכנית טלוויזיה.

משטרת אמסטרדם עצרה אתמול 190 אנשים בעיצומן של התפרעויות בהפגנה אסורה, ומשטרת איינדהובן עיכבה לפחות 55 חשודים. אישה אחת שלא הייתה מעורבת במהומות נפצעה.

בעיר אנשדה שבמזרח המדינה, מתפרעים יידו אבנים לעבר חלונות בית חולים. ביום שבת בערב הציתו צעירים בכפר הדייגים אורק מתקן לבדיקות קורונה. המשטרה במחוז לימבורג שבדרום המדינה אמרה כי המשטרה הצבאית נשלחה כתגבורת לשתי ערים.

"אין לכך שום תירוץ", אמרה שרת הפיתוח מעבר לים, זיגריד קאג, לטלוויזיה ההולנדית. "זו אלימות ואני מקווה שהמשטרה תאתר את כל האנשים האלה ושיהיו עונשים כבדים".

רכב עולה באש במהלך מהומות על העוצר בעקבות התשפטות נגיף הקורונה בעיר איינדהובן, הולנד, 24 בינואר 2021. GettyImages
העוצר נמשך מ-21:00 ועד 4:30. אופניים שרופים באיינדהובן/GettyImages
רכב עולה באש במהלך מהומות על העוצר בעקבות התשפטות נגיף הקורונה בעיר אמסטרדם, הולנד, 24 בינואר 2021. רויטרס
באמסטרדם, נעצרו כ-190 איש במהלך התפרעויות/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully