וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החדר הסגלגל של ביידן: תמונות משפחתיות ופסלים של פעילי זכויות

23.1.2021 / 19:51

הנשיא החדש חלק כבוד לרוזה פארקס ולסיזר צ'אבס, והסיר את תמונתו של הנשיא אנדרו ג'קסון הפופוליסט. הוא תלה דיוקנות נשיאים שעמדו בפני משברים גדולים ושהיו יריבים מושבעים. גם "כפתור הדיאט קולה" של טראמפ הוסר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בחדר הסגלגל, 20 בינואר 2021. רויטרס
כל נשיא מביא את העיצוב שלו. ביידן בחדר הסגלגל/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן עיצב את החדר הסגלגל עם פסלים של מנהיגים של תנועות לזכויות אזרח ועובדים, תמונות של מנהיגי עבר שעמדו מול משברים גדולים וכאלו שהיו חלוקים בדעותיהם. בנוסף לכך, הוא החליף את דגלי הצבא שהוצגו במהלך נשיאותו של דונלד טראמפ בדגל אחד של ארצות הברית ובחותם הנשיאותי, ובסדרת תמונות משפחתיות.

החדר הסגלגל הוא מקום העבודה הרשמי של נשיא ארצות הברית, ורובם מעצבים אותם מחדש עם כניסתם לתפקיד, החל מרהיטים ושטיחים, ועד למזכרות שנאספו על ידי הבית הלבן, מוזיאונים ואספנים.

ביידן הסיר את דיוקנו של הנשיא אנדרו ג'קסון, שסגנונו הפופולסיטי הושווה לעתים לזה של טראמפ. במרחב נמצאים כעת תמונותיהם של אברהם לינקולן, שהוביל את המדינה במהלך מלחמת האזרחים וסוף תקופת העבדות, ופרנקלין רוזוולט, שהיה הנשיא בתקופת השפל הגדול.

תמונות משפחתיות ופסל של סיזר צ'אבז בחדר הסגלגל של הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
תמונות משפחת ביידן בחדר הסגלגל, לצד פסלו של סזר צ'אבס/רויטרס
החדר הסגלגל של ג'ו ביידן. רויטרס
החדר הסגלגל הוא מקום העבודה הרשמי של נשיא ארה"ב/רויטרס

ביידן, שבנאום ההשבעה שלו ביום רביעי קרא לאחדות, הציב זו לצד זו תמונות של שר האוצר אלכסנדר המילטון והנשיא תומאס ג'פרסון, שניים מהאבות המייסדים של ארצות הברית שהיו ידועים במחלוקות העמוקות ביניהם.

בין הפסלים שהציב ביידן בחדר הסגלגל נמצאים זה של הסנאטור דניאל וובסטר, שהגן בתוקף על אחדותה של אמריקה ב-1830, אז אמר "חירות ואחדות, עכשיו ולתמיד, ואין להפרידם"; של רוזה פארקס, מחלוצות התנועה לזכויות האזרח; של סזר צ'אבס, מנהיג תנועת עובדים; ואחד שהוכן על ידי חבר משבט השיריקוואה.

חברי השבט תבעו את ממשל טראמפ כדי למנוע חילופי שטחים שהיו מעניקים לחברת הכרייה ריו טינטו שטח לטובת הקמת מכרה נחושת. באוקטובר, ביידן הבטיח לקהילות הילידים "כיסא סביב השולחן" בממשלו. הוא בחר בדב האלנד, משבט פואבלו לגונה וחברת קונגרס מניו מקסיקו, בתור שרת הפנים שלו.

תמונותיהם של נשיאי עבר בחדר הסגלגל של ג'ו ביידן. רויטרס
רוזוולט (באמצע) לצד דיוקנותיהם של לינקולן ונשיאים אחרים מהעבר/רויטרס
פסל של רוזה פארקס בחדר הסגלגל של הנשיא ג'ו ביידן. רויטרס
פסלה של מנהיגת תנועת האזרח רוזה פארקס/רויטרס

ביידן גם השיב לחדר הסגלגל ציור של דגלי ארצות הברית בשדרה החמישית של ניו יורק - "השדרה בגשם" - שהיה תלוי בו במהלך כהונותיהם של נשיאי העבר, אך הוסר מהמשרד תחת כהונתו של טראמפ.

דבר נוסף שנעדר משולחן העבודה של ביידן הוא "כפתור הדיאט קולה" של טראמפ, ששימש את הנשיא הקודם להזמנת המשקה המוגז החביב עליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully