וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נידון ל-5 שנות מאסר: המיליארדר בני שטיינמץ הורשע בשוויץ בשחיתות

עודכן לאחרונה: 22.1.2021 / 19:23

בית משפט בשוויץ הרשיע את איש העסקים בתשלום שוחד בסך 10 מיליון דולר לנשיא גינאה לשעבר ואשתו תמורת זיכיון לכרות במדינה. השופטים גזרו על שטיינמץ, יליד נתניה, קנס של כ-150 מיליון שקלים. בתגובה, הודיע שיגיש ערעור באופן מידי: "פסק הדין מנוגד לכללי הדין הבינ"ל"

בווידאו: משפט המיליארדר בני שטיינמץ בז'נבה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בית משפט בשוויץ הרשיע היום (שישי) את המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ בשחיתות במסגרת מתן רישיונות כרייה בגינאה, וגזר עליו חמש שנות מאסר. השופטים קבעו כי איש העסקים שילם שוחד בסך עשרה מיליון דולרים לנשיא גינאה לשעבר, לאסאנה קונטה, ואשתו כדי לקבל את הזיכיון לכרות במתחם המכונה "סימנדו", וקבעו כי ישלם קנס של 50 מיליון פרנק שוויצרי - כ-150 מיליון שקלים.

"פסק הדין מנוגד לחלוטין לכללי הדין הבינלאומי, הוא אינו סופי וככזה אגיש ערעור עליו באופן מידי", הכריז שטיינמץ. "ההחלטה אינה משקפת את הדברים שנחשפו במהלך ששת ימי הדיונים: אין ולא היה הסכם או מעשה של שחיתות. במקרה זה ישנם רק עדים ששיקרו ושוחדו, עדים ששילמו להם בגין שקר, שלא הגיבו לזימונם לבית המשפט ולא ניתן היה לחקור אותם בחקירה צולבת".

"אני מגנה ומוחה על עשור שנים של מניפולציות ושקרים, חקירה שנערכה תוך הפרת זכויות ההגנה על ידי התובע מסקוטו. אני מגנה גם ובעיקר את מעשיו והשפעתו של ג'ורג' סורוס שפועל באופן מושחת וסירבתי לניסיונו לסחוט אותי", הוסיף. "אני נחוש להמשיך ולהוכיח את חפותי ונשאר איתן ובטוח לחלוטין שהצדק ייצא לאור".

איש העסקים הישראלי בני שטיינמץ מגיע לבית המשפט בז'נבה, שוויץ, 22 בינואר 2021. רויטרס
שטיינמץ בז'נבה, היום/רויטרס

שטיינמץ, יליד נתניה בן 63, התחיל את דרכו בעסק היהלומים המשפחתי ועם השנים עבר לעסוק גם בנדל"ן ובכריית מחצבים ברחבי העולם. במחצית השנייה של העשור הקודם העניק נשיא גינאה לשעבר זכויות כרייה של עפרות ברזל במתחם עצום המכונה "סימנדו" ל-BSGR הקשורה לשטיינמץ, והפרשה נחקרה בשוויץ, בה היה ממוקם מטה החברה.

לפי פרסומים בעבר, שטיינמץ שילם על הזכויות כ-165 מיליון דולרים, ומעט לאחר מכן מכר מחצית מהן לחברה אחרת - תמורת 2.5 מיליארד דולרים.

בחודש שעבר נידון שטיינמץ לחמש שנות מאסר ברומניה על חלקו בהונאת נדל"ן. הוא נעצר בשנת 2015 יחד עם טל זילברשטיין, יועץ אסטרטגי מוכר. לשניים יוחסה עסקת קרקעות פיקטיבית ברומניה, שנרשמה בסכום גבוה בהרבה מערכה האמיתי שלה, ומהעודפים שולמו לכאורה תשלומי שוחד.

ב-2019 זיכה בית משפט ברומניה את שטיינמץ מאישומים בשחיתות, אך בית המשפט העליון של רומניה הפך את ההחלטה. גם זילברשטיין נידון לחמש שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully