וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שתי דחיות: נתניהו מעוניין לבקר באמירויות ובבחריין בתחילת פברואר

21.1.2021 / 20:33

לוואלה! NEWS נודע כי הביקור צפוי להתקיים בין 9 ל-11 בפברואר, אך עלול להידחות שוב אם הסגר יוארך. נתניהו יקיים פגישות מדיניות באבו דאבי ופגישות כלכליות בדובאי ולאחר מכן ימשיך למנאמה. אם הביקור ייצא לפועל זו תהיה הפעם הראשונה בה ראש ממשלה מגיע בגלוי למדינות

בווידאו: שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין בביקור בישראל/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

לאחר שתי דחיות בחודשים האחרונים ראש הממשלה בנימין נתניהו מתכנן לצאת בעוד כשבועיים לביקור בן שלושה ימים באיחוד האמירויות הערביות ובממלכת בחריין - כך נודע היום (חמישי) לוואלה! NEWS. הביקור צפוי להתקיים בין 9 ל-11 בפברואר, אך עלול להידחות שוב במידה ויהיה צורך בהארכת הסגר.

נתניהו צפוי להגיע ב-9 בפברואר לאבו דאבי ולהיפגש עם יורש העצר מוחמד בן זאיד. ב-10 בפברואר נתניהו צפוי לבקר בדובאי ולהתמקד בפגישות כלכליות וב-11 בפברואר להגיע לביקור קצר בן כמה שעות במנאמה בירת בחריין שם ייפגש עם המלך חמד בן עיסא אל-חליפה ועם יורש העצר סלמאן בן חמד בן עיסא אל-חליפה. זה יהיה ביקור פומבי ורשמי ראשון אי פעם של ראש ממשלה ישראלי באיחוד האמירויות ובבחריין. פקידים בכירים מציינים כי נתניהו מעניין לבקר גם באיחוד האמירויות וגם בבחריין באותה נסיעה ולכן הביקור ייסגר סופית רק אחרי קבלת אישור סופי משתי המדינות.

בסוף דצמבר דחה נתניהו את נסיעתו לאיחוד האמירויות הערביות ולבחריין, שתוכננה להתקיים בשבוע הראשון של ינואר. הסיבה לדחייה היתה החלטת הממשלה על סגר שלישי בשל העלייה בתחלואה.

המשלחת הישראלית לאבו-דאבי ובראשה היועץ לביטחון לאומי וראש המל״ל מאיר בן שבת, התקבלה על ידי שר המדינה לענייני חוץ באיחוד האמירויות אנוואר גרגאש בטקס קבלת פנים חגיגי בשדה התעופה, אבו דאבי, 31 באוגוסט 2020. עמוס בן גרשון/לע״מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נחיתת המשלחת הישראלית הראשונה לאבו-דאבי, באוגוסט/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשון/לע״מ

זו היתה הפעם השנייה תוך חודש בה נדחתה נסיעת נתניהו למפרץ כמה ימים לפני שהיתה אמורה להתקיים. בסוף חודש נובמבר בוטלה נסיעת נתניהו לאבו-דאבי ומנאמה שתוכננה לשבוע הראשון של דצמבר. הסיבה לביטול אז הייתה בקשה של ממשלת בחריין. בעקבות ביטול ביקור נתניהו בוטל אז גם ביקור של שר החוץ אשכנזי.

העובדה שביקור נתניהו במפרץ נדחה שוב ושוב מעכבת את כל נסיעות השרים לאיחוד האמירויות ולבחריין. נתניהו הורה לכל שרי הממשלה לא לטוס לשתי המדינות הללו עד שהוא יבקר שם בעצמו. בנוסף המועד הראשון שנקבע לביקור נתניהו הודיעו איחוד האמירויות ובחריין גם הן כי לא יתקיימו ביקורים של שרים ישראלים עד לביקור נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully