וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נראית סכנה: גולש סנובורד תיעד עצמו נקלע למפולת שלגים קטלנית

23.1.2021 / 23:30

גולש סנובורד תיעד את עצמו נסחף במפולת שלגים ברגעים מלחיצים במיוחד, בהם הוא מתפלל שיצא מזה בחיים. למרבה המזל הוא שרד כדי לספר ולשכנע אחרים לא לעשות את הטעות שהוא עשה: "אני אסיר תודה שנותרתי בחיים". צפו בתיעוד הקשה

תיעוד של גולש מתוך מפולת שלג/Maurice Kervin (@shreadsauce)

פחות מדקה לאחר שגולש הסנובורד מוריס קרווין יצא לדרכו במורדות הר מושלג ונידח בקולורדו, הוא נקלע למפולת שלגים אימתנית שאיימה לקבור אותו תחתיה. הכמעט אסון אירע בסביבות השעה 13:00 ב-8 בינואר בלאבלנד פאס שבמחוז סאמיט, כשקרווין הרגיש בשלג הסדוק, הביט לאחור וראה את ערימות השלג מגיעות לעברו. הוא סיפר ל-CNN: "הייתי המום מכמה גדול זה היה. אני מאוד אסיר תודה על כך שאני בחיים, בכנות, שלא נקברתי מתחת לשלג או נפצעתי אנושות. העוצמה של זה בהחלט היה חזקה מספיק כדי לקבור אותי מתחת, לפצוע או אולי אפילו להרוג אותי. זה היה מאוד אינטנסיבי". לא רק שקרווין, בן ה-25 מדנבר, שרד, הוא גם הצליח לצאת מזה ללא כל פציעה. הוא תיעד את החוויה מפוצצת האדרנלין שעבר במצלמה.

קרווין אמר שהוא הבין שמשהו לא בסדר כשראה תחתיו "סדקים". היא סיפר: "השלג נשבר לגושים, למעשה, וזה נראה כמו קורי עכביש שהופיעו לפניך בשלג בזמן שהוא מתפרק". כשהשלג החל לגרור אותו, סיפר קרווין, הוא השתמש בתיק הגב שלו, המצויד בכרית אוויר, כדי שישאר על גבי השלג. השלג פגע בו וסחף אותו למרחק של כ-300 מטר. "שמטתי את ידיות הכידון שלי ואת המצלמה שהייתה ביד האחורית ומשכתי את כרית האוויר שלי, שעזרה לי לצוף מעל השלג," סיפר קרווין, "הצלחתי להניח את הרגליים מעל השלג ולצוף עליו עד שהגעתי לנקודת העצירה. כשנעצרתי הכל עדיין נע סביבי. זה היה רגע מאוד סוריאליסטי".

"אני בסדר. אני בסדר. אני בסדר. אני בסדר. אני בטוח. אני בטוח. אני בטוח", הוא חזר על עצמו ברגע שנעצר, כפי שניתן לשמוע בסרטון. קרווין, חובב סנובורד, אמר כי הוא ידע שתנאי הגלישה מסוכנים, אך אמר שהוא השקיע זמן בבדיקת תנאי השלג והרגיש שזה בטוח. הוא הוסיף: "כפי שאומר כל מי שנקלע אי פעם למפולת שלגים, הייתי בטוח שאין שום סכנה ולכן הלכתי על זה. ברור שטעיתי". קרווין הזעיק את כוחות ההצלה והבין שאלה כבר בדרך אליו.

צפו בתיעוד עוצר הנשימה:

"מעט בלתי אפשרי לחפור את עצמך החוצה"

מפולות שלגים הן בלתי צפויות ומסוכנות ולא לכל סיפור יש סוף טוב כמו במקרה של קרווין. במהלך עשרת החורפים האחרונים, 27 בני אדם בממוצע מתו במפולות שלגים בכל עונה בארצות הברית, כך דווח ממרכז המידע למפולות שלגים בקולורדו (CAIC). בארה"ב נרשמו 23 הרוגים כתוצאה ממפולת שלגים בשנה שעברה.

שני אנשים נקלעו למפולות שלגים באותו יום בו קרווין גלש, ושתיהן נגרמו בידי בני אדם, אמר מנהל ה-CAIC, איתן גרין, ל- CNN. לדבריו "כ -90% מהתאונות הללו מסתיימות במוות. לרוב אלה בני האדם שיוצרים את מפולת השלגים, כלומר לא מדובר במפולת שלגים טבעית. עד כה נרשם השנה בקולורדו מספר גבוה מהממוצע של מפולות שלגים".

נכון למוצאי שבת, CAIC רשמה השנה 259 מפולות שלגים בקולורדו. גרין הוסיף: "בקולורדו נרשמים כ-4,000 מפולות שלגים בשנה. להגיע לכמעט 300 בפרק זמן של שבועיים זה הרבה אבל לא יוצא דופן". גרין אמר כי קל להפעיל מפולת שלגים, אך ניתן להימנע מאזורים שעלולים להיות מסוכנים. "זה פשוט צורך קצת הכשרה ותכנון", הוא אמר, "אחרי שהשלג עובר במפולת שלגים, הוא נהיה קשה מאוד, כמעט כמו בטון. כמעט בלתי אפשרי לחפור את עצמך החוצה. השלג כל כך קשה שאתה חייב לקבל עזרה ממישהו. אני ממליץ להצטייד בציוד הבטיחות הנכון."

שלושה גולשים איבדו את חייהם ממפולות שלגים בסוף השבוע שלפני חג המולד בתקופה "מסוכנת במיוחד" באזור הפופולרי של קולורדו, כך נמסר מגורמים רשמיים. קרווין, שגולש מגיל 4 או 5, מציע לגלוש בליווי חבר או קבוצת אנשים. הוא מקווה שאנשים ילמדו מהמקרה שלו, יצטיידו בהתאם ויבדקו היטב את תנאי הגלישה לפני שהם יוצאים לדרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully