וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד שולל מו"מ עם גנץ: "אי אפשר לסמוך עליו"

16.1.2021 / 23:57

על רקע דיווחים על שיחות בין הצדדים, יו"ר יש עתיד הכחיש מגעים עם יו"ר כחול לבן. בשיחת זום עם פעילים אמר לפיד כי "אין שום חיבור כזה, ואין שום משא ומתן". בכחול לבן מנסים לייצר מראית עין של מגעים לאיחודים, אך ברוב המפלגות טוענים כי אין באיחוד כזה ערך אלקטורלי

בווידאו: השרה מירב כהן מצטרפת ליש עתיד/צילום: קונטקט

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הכחיש היום (שבת) בתוקף מגעים לאיחוד עם יו"ר כחול לבן בני גנץ. בשיחת זום עם פעילים, אמר לפיד כי "אין שום חיבור כזה, ואין שום משא ומתן. הפעם האחרונה שדיברתי עם בני גנץ היתה לפני שהקים את הממשלה עם נתניהו. מי שיושב גם עכשיו בממשלת נתניהו, אי אפשר לסמוך עליו".

ההכחשה וההתנערות של לפיד מגיעה ברקע שלל דיווחים על מגעים בין גנץ ובינו ובין יו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי על חיבורים. גנץ קרא בשבוע שעבר למחנה המרכז-שמאל להתחיל לעסוק באיחודים, אך בשלב זה רוב ראשי המפלגות במחנה שלו קוראים לו לפרוש ולא להתמודד במערכת הבחירות הקרובה. בכחול לבן מנסים לייצר מראית עין של מגעים נמרצים לאיחודים, אך ברוב המפלגות טוענים כי אין באיחוד איתם שום ערך אלקטורלי.

הצהרה | יאיר לפיד ומירב כהן. בית העיתונאים, תל אביב 5 בינואר 2020. אלעד גוטמן, אתר רשמי
הכחיש בתוקף מגעים עם יו"ר כחול לבן. יאיר לפיד, החודש/אתר רשמי, אלעד גוטמן

בשיחת זום שקיים לפיד עם כתבים פוליטיים בשבוע שעבר, אמר כי "יש סכנה גדולה ברסיסי המפלגות והפיצולים - זה משרת רק את נתניהו ואת הימין הקיצוני. בשני הסקרים האחרונים שראיתי היינו המפלגה השנייה בגודלה, והמפלגה השנייה בגודלה בגוש היא בערך שליש מאיתנו, אז אני חושב שאנחנו צריכים להוביל". הוא הוסיף כי "כל חיבור שהוא מכפיל כוח - נלך אליו בשמחה".

יום לאחר מכן, קרא גנץ לחיבור בין מפלגות גוש המרכז-שמאל לקראת הבחירות הקרובות. הוא נקב בשמותיהם של כל ראשי המפלגות כמועמדים לאיחוד - אך לא הזכיר את שמותיהם של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ימינה נפתלי בנט, ואמר שהם "מהימין". במהלך ההצהרה, הודה גנץ לראשונה בצורה מפורשת שטעה כשהצטרף לנתניהו בהקמת הקואליציה.

עוד בוואלה!

גנץ מנסה למתג את עצמו כמבוגר האחראי, רק לא בטוח שמעוניינים בשירותיו

לכתבה המלאה

"ביבי מחזיק מדינה שלמה בגרון כדי לחמוק ממשפט", טען בפתח נאומו. "לחצתי את ידו של מפר הבטחות סדרתי. טעיתי. הוא רימה אותי, הוא רימה אתכם, הוא רימה פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש הזה עשה ועושה למדינת ישראל. כשר ביטחון ושר משפטים אני הולך להילחם לצד תושבי ישראל, וגם אתה ביבי תלך למשפט, נוודא שזה יקרה".

גנץ הבהיר כי יש להגיע להסכמות על איחוד בין המפלגות על מנת לנצח בבחירות. "זוהי שעת חירום, אסור להתפרק לרסיסי מפלגות", הבהיר. "לכן, אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו, לכל מי שלא ילך יותר עם ביבי, לוותר על האגו ולהתאחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully