וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה: להעמיד לדין את עו"ד גלט-ברקוביץ'

27.1.2003 / 0:15

צוות החקירה המיוחד: הפרקליטה שהדליפה את פרשת ההלוואה לראש הממשלה, הפרה אמונים ושיבשה הליכי חקירה; הבוקר ייערך לברקוביץ' שימוע במשרד המשפטים; עורך דינה: הצוות טעה בהמלצותיו

צוות החקירה, שבדק את הדלפת מסמך חיקור הדין של סיריל קרן, המליץ להעמיד לדין את עורכת הדין ליאורה גלט-ברקוביץ'. ההמלצה היא להעמיד לדין בגין הפרת אמונים, שיבוש הליכי חקירה ומסירת מידע לגורם בלתי מוסמך. במשרד המשפטים ייערך הבוקר שימוע לעורכת הדין גלט-ברקוביץ'.

צוות החקירה הוקם בהוראתו של היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין. לאחר חקירה שנמשכה כמה ימים, זומנה עורכת הדין גלט-ברקוביץ' לחקירה, בה הודתה כי הדליפה את המסמך מסיבות "אידיאולוגיות".

פרקליטה של גלט-ברקוביץ', יהושע רזניק, אמר הערב לגלי צה"ל, כי לצערו הצוות טעה בהמלצותיו.

חקירתה המסכמת של עו"ד גלט-ברקוביץ', שהיתה הפרקליטה המלווה של חקירת "חברות הקש" של שרון, התקיימה ביום שלישי שעבר בשעות הערב. צוות החקירה הגיע למסקנה כי עו"ד גלט-ברקוביץ' היא שהדליפה ל"הארץ" את מסמך הבקשה לחיקור דין לקרן יום קודם לכן. החוקרים התבססו בין השאר, ככל הנראה, על פלט שיחות הטלפון של עיתונאי הארץ ברוך קרא, שחשף את הפרשה.

"האחראי לפניה לבית המשפט חייב להתפטר"

כתבי "הארץ" צבי הראל, גדעון אלון ומשה גורלי מוסיפים:

נשיא מועצת העיתונות, הפרופ' מרדכי קרמניצר, הגדיר את מסירת פלט השיחות של העיתונאי לידי החוקרים כ"פגיעה קשה בחופש העיתונות".

הפרופ' קרמניצר הוסיף: "אם התבקש שופט לאשר שימוש בפלט השיחות של כתב הארץ ברוך קרא, האחראי לפניה לבית המשפט חייב להתפטר לאלתר". הפרופ' קרמינצר אמר בראיון לקול ישראל כי עיתונאי אינו יכול לעבוד אם אינו בטוח בחסיון שיחות הטלפון שלו, בשיטה "שבה מתנפלים על איש שהוא שופט כנראה באישון לילה, ובמעמד צד אחד מוציאים צו".

לדברי הפרופ' קרמניצר, הפרסום בדבר בקשת הצו להוצאת פלט שיחות הטלפון מבהיר מדוע זומן העיתונאי ברוך קרא לחקירת משטרה תחת אזהרה. להערכתו, שופט לא היה נותן צו במעמד צד אחד להוצאת פלט שיחות רק כדי לחשוף הדלפה, ולכן נדרש לשם כך זימונו של קרא לחקירה בחשד לשיבוש הליכי חקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully