וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקר, נמלט, והעלים את הסכין: נער בן 16 נאשם ברצח צעיר בטירת כרמל

15.1.2021 / 11:24

הנער, שפרטיו אסורים לפרסום, היה מסוכסך עם נעם משה בן ה-19, ומואשם שבעקבות זאת דקר אותו פעמיים בתקרית שהתרחשה לפני חודש - ורק למחרת הסגיר את עצמו למשטרה. כתב האישום מייחס לו עבירת רצח בכוונה תחילה ושיבוש מהלכי משפט

נועם משה, הצעיר שנדקר למוות בטירת כרמל. 13 בדצמבר 2020. פייסבוק, צילום מסך
התמוטט על הכביש. נעם משה בן ה-19/צילום מסך, פייסבוק

נער בן 16 הואשם הבוקר (שישי) ברצח נעם משה בן ה-19 בטירת כרמל. כתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי לנוער בחיפה מייחס לנער עבירת רצח בכוונה תחילה ושיבוש מהלכי משפט, והפרקליטות גם ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

כתב האישום מייחס לנער עבירות של רצח בכוונה תחילה ושיבוש מהלכי משפט. בנוסף, התובעת עו"ד שונית קדם נימצן מפרקליטות מחוז חיפה מבקשת מבית המשפט להורות על הארכת מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. השופט סארי ג'יוסי האריך בינתיים את מעצרו עד החלטה אחרת.

על פי כתב האישום, בהמשך לסכסוך בין השניים, גמלה בליבו של הנער החלטה לגרום למותו של משה. מכתב האישום עולה כי הוא הצטייד ובסכין ובשעת ערב של ה-13 בדצמבר הגיע בסמוך לפיצוציה שם שהה משה, כשעמו הסכין. הוא התקרב אליו במהירות, ומיד בהגיעו אליו דקר אותו באמצעות הסכין, לפחות שתי דקירות. זאת, בכוונה לגרום למותו. לאחר מכן, הוא נמלט מהמקום.

רצח בטירת כרמל, 13 בדצמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
הנאשם דקר ונמלט מהמקום. זירת הרצח/דוברות משטרת ישראל

עוברי אורח סיפרו כי משה נראה יוצא לרחוב לאחר שנדקר בחזה, והתמוטט. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו סיוע רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה. חובש מד"א ג'סאן סוסאן סיפר כי "הפצוע שכב ברחוב כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה עם פציעה בגופו. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, הכנסנו אותו במהירות לאמבולנס ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו קריטי תוך כדי ביצוע פעולות החייאה".

לאחר זמן קצר, בבית החולים נאלצו רופאים לקבוע את מותו. גופתו נשלחה למכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

מכתב האישום עולה שמיד לאחר הדקירות הנער הנמלט העלים את הסכין, חזר לביתו, החליף בגדיו, וכשעה לאחר האירוע עזב את היישוב, כיבה את מכשירי הטלפון שלו והעלימם. למחרת, הסגיר עצמו למשטרה.

עוד בוואלה

חשד לרצח בטירת כרמל: צעיר בן 19 נדקר למוות

לכתבה המלאה

משה, היה מוכר לשוטרי טירת כרמל ולמרות גילו הצעיר צבר הרשעות ואויבים. הוא הביע רצון עז להשתקם, ולא הצליח. "נעדר תובנה למצב הסיכון בו הוא מצוי נוכח חשיפה ממושכת להתנהלות שולית והמשך ניהול קשריו בשולי החברה", קבעה בבית משפט השלום בחיפה השופטת אורית קנטור ששלחה אותו במרץ אשתקד לארבעה חודשי מאסר אחרי שהרשיעה אותו בתקיפה אכזרית של שני אזרחי סודאן בטירת כרמל. הוא היה אמור להתייצב בפני השופטת ארבעה ימים לאחר הרצח, לפתיחת משפט אחר, בגין עבירת סמים. תחנת טירת כרמל הודיעה לבית המשפט על הירצחו.

מפקד מחוז חוף הטיל את החקירה על היחידה המרכזית שלו. למרות שאת הנער העומד לדין הם עצרו כבר למחרת האירוע, מדובר בחקירה מורכבת בה חשודים לא הכחישו שהיו במקום, אבל סנגוריהם של כולם טענו שאין להם חלק ברצח הנורא. חלקם אף טען כי סייעו לו לאחר שנדקר. גם חברתו של הנער הנאשם נעצרה ושוחררה בתום חקירה. היו עוד עצורים שאף הובאו לבית משפט. כולם שתקו בחקירותיהם, ושוחררו בסופו של דבר.

החוקרים ביצעו כמה תרגילי חקירה כדי להפליל את החשוד שבידיהם, גם בלי שיתוף הפעולה שלו. לצורך כך נדרשו עשר הארכות מעצר, שאת האחרונות בהן עשו באישור מיוחד של היועץ המשפטי לממשלה, הנדרש עבור קטין מעבר ל-20 ימי מעצר ללא כתב אישום.

"כתב האישום הוגש זה עתה, נצטרך ללמוד את החומר ובהתאם לכך נגיב, אבל כבר מתוך עיון ראשוני עולה כי התשתית הראייתית כנגד הנער הינה נסיבתית גרידא", אמר לוואלה! NEWS עו"ד ששון בר עוז המייצג את הנער עם עו"ד פהד חאג'. "הוא כופר מכל וכל באשמה המיוחסת לו וכך עשה לאורך כל חקירותיו. משפחתו ניצבת מאחוריו ותומכת בו ואנחנו נעשה ככל שביכולתנו כדי להוכיח את חפותו בתיק זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully