וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע החיסונים מתרחב: בני 55 ומעלה יחוסנו החל ממחר

11.1.2021 / 9:31

משרד הבריאות הודיע כי בעקבות הגעת משלוחי חיסונים נוספים לישראל, ממחר יוכלו מבוטחי קופות החולים בגילאים אלה להגיע ולהתחסן במנה הראשונה. עד כה חוסנו בישראל כ-1.9 מיליון בני אדם

בווידאו: משלוח נוסף של חיסוני פייזר נחת בישראל/צילום: לע"מ ויותם רונן

משרד הבריאות הודיע היום (שני) על הרחבת מבצע החיסונים "חוזרים לחיים", וכעת יחוסנו גם מבוטחי קופות החולים בני 55 ומעלה. זאת, בעקבות הגעתם של משלוחי חיסונים נוספים לישראל, בהם משלוח של חברת פייזר שהתקבל אתמול ועליו כ-700 אלף מנות ומשלוח נוסף שצפוי להיקלט בראשון הבא.

עד כה חוסנו בישראל 1,870,652 בני אדם מתחילתו של המבצע לחיסון האוכלוסייה נגד קורונה. 49,879 אלף איש התחסנו אתמול, כשחלקם קיבלו את מנת החיסון השנייה במסגרת השלב הבא של המבצע.

הנתון מציג האטה במתן החיסונים היומי, שעמד לאורך שבועיים על שיעור של כמאה אלף. עם זאת, ההאטה הייתה מתוכננת והיא נובעת מפער בין משלוחי החיסונים, כשביום רביעי המספרים צפויים לחזור להיות קרובים ליעד שנקבע.

מתן חיסונים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
גיל המתועדפים ירד מ-60 ל-55 ומעלה. מתן חיסונים בראשון לציון/ראובן קסטרו

מתן המנה השנייה של חברת פייזר החל אתמול בבתי החולים ברחבי הארץ, למתחסנים שקיבלו את המנה הראשונה - 21 יום לאחר שהחל מבצע החיסונים. בד בבד, פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, הודיע כי במשרד הבריאות מקווים לעלות את מספר המתחסנים היומי לעד 200 אלף ביום. "אנחנו בודקים אם זה אפשרי ואיך נוכל להוסיף כל יום עוד אוכלוסיות", אמר.

במקביל, התבצע גם שינוי בתיעדוף צוותי ההוראה. אתמול הודיע משרד החינוך כי מורים וצוות העובדים עם נוער בסיכון יכללו בתיעדוף המתחסנים נגד קורונה של המשרד, לצד צוותי החינוך המיוחד.

במשרד הכריזו על תחילתו של מבצע "חוזרים לחיים בחינוך" לחיסון מערכת החינוך, ומסרו: "בהתאם להודעת שר החינוך, יואב גלנט, החיסונים יינתנו בשלב הראשון לעובדי ההוראה ולצוותי החינוך המלמדים גם בתקופת הסגר הנוכחי. מדובר בחינוך המיוחד, נוער בסיכון ופנימיות לתלמידים בסיכון. לאור זאת, החל מהשבוע הם יוכלו להגיע אל קופות החולים ולהתחסן. במקביל, נערך המשרד לחסן את יתר עובדי ההוראה וצוותי החינוך המלמדים במערכת".

במשרד הכריזו על המהלך לאחר שוועדת התעדופים המליצה כי הבאים בתור בתעדוף החיסון יהיו 220 אלף אנשי צוותי ההוראה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הבריאות, יולי אדלשטיין עם נחיתת משלוח החיסונים של חברת פייזר בנתב"ג 10 בינואר 2021. מוטי מילרוד, אתר רשמי
המבצע מתרחב במקביל להגעת המשלוחים. נתניהו ואדלשטיין מקבלים משלוח בנתב"ג/אתר רשמי, מוטי מילרוד

התרחבות מבצע החיסונים מגיעה ברקע הימשכות התפשטות התחלואה בארץ. ביממה האחרונה 6,706 בני אדם אובחנו בקורונה, ומספר הנדבקים המאומתים בישראל הגיע ל-494,338. אתמול התבצעו כ-98 אלף בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 7.4%. מספר החולים הפעילים הוא 67,741. בבתי החולים מאושפזים 1,715 חולים, מתוכם 244 מונשמים ו-1,044 חולים קשה. נכון להיום, 3,671 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully