וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון ביטל את מועמדותו של חשוד בפלילים שהציב ברשימתו

שעות לאחר שהכריז יו"ר תל"ם על צירופו לרשימה של עו"ד איימן אבו רייא, הוא הודיע על הסרת מועמדותו. על פי החשדות נגדו, הנציג הערבי-מוסלמי העסיק בן זוג של עובדת ברשות מקרקעי ישראל בתמורה למידע פנים, במסגרת פרשה עם מעורבים נוספים. יעלון: "מחויבים לערכינו"

בווידאו: יעלון השיק מחדש את מפלגתו והציג את המצטרפים/צילום: קונטקט

יו"ר מפלגת תל"ם משה יעלון הודיע הערב (ראשון) על ביטול מועמדתו של עו"ד איימן אבורייא, מצטרף חדש לרשימתו במרוץ לבחירות, בשל היותו חשוד בפלילים. זאת, שעות לאחר הכרזת יעלון על צירופו של אבורייא, החשוד בעבירות שוחד. "ערכי תל"ם ובראשם הדוגמא האישית, מחייבים אותנו בראש ובראשונה. נאה דורש נאה מקיים", כתב יעלון.

אבורייא נחשד במסגרת מעורבותו בפרשה שנערכה בין השנים 2018-2015, במסגרתה קיבלו עובדים ברשות מקרקעי ישראל במחוז צפון שוחד מכמה אנשים, בהם גם אבורייא, על פי החשד בתמורה למסירת מידע פנים.

הוא חשוד גם כי העסיק בן זוג של עובדת הרשות, בעסקה שהיתה למעשה למטרת שוחד ולא העסקה אמיתית. אבורייא זומן לשימוע בפרקליטות ועדיין לא נקבע מועד לשימוע.

עו"ד איימן אבורייא. איתמר שאול, אתר רשמי
חשוד בעבירות שוחד. עו"ד איימן אבורייא/אתר רשמי, איתמר שאול

כמו כן, ב-2012 הורשע אבורייא, במסגרת הסדר טיעון, בבית הדין המשמעתי של לשכת עורכי הדין בחיפה בהתנהגות שאינה הולמת את המקצוע. אז, נגזרה עליו השעיה בפועל של שבעה חודשים.

עו"ד אבורייא היה בין חמישה מועמדים חדשים עליהם הכריז הערב יעלון כמצטרפים לרשימתו בבחירות. בין המצטרפים למפלגה - שר המדע והטכנולוגיה המתפטר יזהר שי, לשעבר חבר כחול לבן, הפרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור לשעבר, עו"ד גונן בן יצחק, נציג מחאת בלפור וממובילי ארגון "קריים מיניסטר", וקרין מאיר רובינשטין, נשיאת האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. בנוסף, ברשימה צפויים להתמודד הח"כים אורלי פרומן ואנדריי קוז'ינוב, שמכהנים מטעם תל"ם גם בכנסת הנוכחית.

תל"ם היא המפלגה שיעלון הקים אחרי שעזב את הליכוד ב-2016, שעמה חבר ל"חוסן לישראל" ול"כחול לבן" בבחירות אפריל 2019. היא מעולם לא התמודדה באופן עצמאי בבחירות או עברה את אחוז החסימה בסקרים. אחרי התפרקות כחול לבן והקמת הממשלה באפריל, יעלון ותל"ם נשארו עם "יש עתיד" באופוזיציה ולא הצטרפו לממשלה בראשות נתניהו.

עוד בוואלה!

יעלון השיק מחדש את מפלגתו והציג את המועמדים: "משבר מנהיגות חריף"

לכתבה המלאה
יו''ר מפלגת תל''ם, חה"כ משה (בוגי) יעלון  וחברי מפלגתו 10 בינואר 2021. איתמר שאול, אתר רשמי
השיק את מפלגתו מחדש. יעלון והמצטרפים החדשים/אתר רשמי, איתמר שאול

בשבועות האחרונים יעלון ולפיד ניהלו שיחות על המשך שיתוף הפעולה בבחירות הקרובות, אך לא הצליחו להגיע להסכמות: לפיד הציע ליעלון את המקום ה-2 ברשימה אך דרש ממנו לוותר על מפלגת תל"ם ולהשתלב באופן מלא במפלגתו; יעלון סירב לוותר על עצמאותו ובימים האחרונים החליט להתמודד עצמאית.

"יש מי שמבוהל מכניסתי לפוליטיקה, מקבל את החלטת יעלון"

עו"ד אבורייא הגיב לטענות נגדו ולהסרתו מהרשימה ואמר: "רק במחוזותינו ניתן לשמוע שאתה מועמד לשימוע בטרם הגשת כתב אישום, במהדורות המרכזיות. חשוב לדעת שאין כתב אישום. יתרה מזאת, אין טיוטה של כתב אישום בכפוף לשימוע, אין שום הודעה על אישום כלשהו ודבר החשד נודע לי רק הערב".

"לו ידעתי שקיים נגדי כתב חשדות, לא הייתי מציג את מועמדותי לבית הנבחרים", המשיך. "עיתוי החשיפה ככל הנראה מלמד שיש מי שמבוהל מכניסתי לחיים הפוליטיים. כמות האהבה והתמיכה שקיבלתי ביממה האחרונה, מחממת את הלב ואף יותר. אתמודד עם החשדות נגדי כמו שידעתי להתמודד עם כל מכשול אחר שניסו להציב בפניי, ועוד אשובה. מקבל בהבנה את החלטתו של יו"ר תלם ומאחל לו הצלחה".

עו"ד אילן סופר, המייצג את אבו רייא, מסר בתגובה: "ההחלטה לזמן את עו"ד אבורייא מבוססת לדעתנו על אי הבנה. אנחנו סמוכים ובטוחים כי לאחר שישמעו טענותיו בשימוע יוחלט על גניזת התיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully