וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריד מכוסה בלבן: 4 הרוגים בסופת שלגים חריגה בספרד

10.1.2021 / 12:44

אלפים נותרו תקועים במכוניות ובתחנות רכבת, ונמלי התעופה השביתו את כל הטיסות. מפלס השלג בבירה הגיע ליותר מחצי מטר, כמות שלא נראתה כמוה בחצי המאה האחרונה

בווידאו: סופת שלגים במדריד/צילום: רויטרס

סופת שלגים סוערת וחריגה מכסה חלקים מספרד, ולפחות ארבעה בני אדם נהרגו. אלפים נותרו תקועים במכוניות ובתחנות רכבת, ונמלי התעופה השביתו את כל הטיסות. מפלס השלג בבירה מדריד הגיע ליותר מחצי מטר, כמות שלא נראתה כמוה בחצי המאה האחרונה.

לפי הרשויות, אדם בן 54 נמצא ללא רוח חיים מתחת לערימת שלג גדולה במדריד, גופות של גבר ואישה נמצאו במחוז אנדלוסיה אחרי שהמכונית שלהם נסחפה בשיטפונות. מחוסר בית מת מהיפותרמיה בעיר סרגוסה שבצפון המדינה.

הסופה פילומנה הותירה יותר מחצי ממחוזות ספרד תחת התראות מזג אוויר חמורות, שבעה מהם תחת הרמה החמורה ביותר. מדריד הפעילה את רמת ההתראה האדומה לראשונה מאז הותקנה המערכת לפני 40 שנה. הצבא נקרא לסייע לחלץ אנשים לכודים ממכוניות.

מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021. AP
הצבא מסייע בפינוי לכודים. מדריד מכוסה בשלג/AP

סנדרה מורנה, שנלכדה ביום שישי דרכה לעבודה כמאבטחת במרכז קניות, הגיעה לביתה, ברגל, ביום שבת בבוקר, בעזרת יחידת חילוץ של הצבא.

"זה בדרך כלל לוקח לי 15 דקות, אבל הפעם זה היה 12 שעות של קיפאון, בלי מזון או מים. בכיתי עם אנשים אחרים כי לא ידענו איך אנחנו הולכים לצאת משם", סיפרה מורנה בת ה-22. "שלג יכול להיות מאוד יפה, אבל להעביר לילה לכודים במכונית בגלל זה, זה לא כיף". משרד הפנים אמר כי שירותי הביטחון חילצו את כל הלכודים - יותר מ-1,500 - נכון לאתמול בערב.

השירות המטאורולוגי אמר כי בחלק מהאזורים צפויים שלגים ביממה הקרובה בשל שילוב חריג בין אוויר קר התקוע בחצי האי האיברי והגעתה של הסופה החמה יותר פילומנה מדרום. בהמשך צפויה צניחה בטמפרטורות. במחוזות מדריד וקסטיה לה מנצ'ה, שבהם חיים 8.6 מיליון איש, בתי הספר יהיו סגורים מחר ובשלישי.

מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021. AP
"הסופה עקפה את רוב התחזיות הפסימיות ביותר שהיו לנו"/AP

שר התחבורה חוסה לואיס אבלוס הזהיר כי השלג יהפוך לקרח, כך שהמצב "עשוי להיות מסוכן יותר ממה שאנחנו חווים כרגע". הוא הוסיף כי העדיפות העליונה היא לסייע ללכודים, אך גם להבטיח את שרשרת אספקת המזון והסחורות. "הסופה עקפה את רוב התחזיות הפסימיות ביותר שהיו לנו", אמר.

נמל התעופה ברחאס במדריד, שער הכניסה והיציאה המרכזי במדינה, יישאר סגור לפחות לאורך היום. בנוסף לכך, כל שירותי הרכבות לתוך מדריד וממנה, הן בקווים פנימיים והן בין-עירוניים, נסגרו, כמו גם שירותי הרכבות בין הדרום לצפון-מזרח המדינה.

מאות כבישים נסגרו לתנועה בשל השלגים, והממשלה נערכת לנקיטת צעדים נוספים כדי להבטיח האספקה השבועית של חיסוני הקורונה של פייזר לרשויות המחזויות, שאמורה לצאת לדרך מחר דרך שירות בליווי משטרה.

מזג האוויר החורפי הוביל לשיבושים בלוח המשחקים של הליגה הספרדית, ואתמול נדחה המשחק בין אתלטיקו מדריד לאתלטיקו בילבאו אחרי שהמטוס של בילבאו לא הצליח לנחות בבירה ושב על עקבותיו.

מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021. AP
מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021/AP
מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021. AP
מדריד, ספרד, מכוסה בשלג, 9 בינואר 2021/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully