וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: מפקד המשטרה נרצח

26.1.2003 / 11:54

השלטונות מעריכים כי מאחורי הפעולה עומדת המחתרת המאואיסטית; גם רעייתו ושומר ראשו נרצחו; בכיר בקטמנדו: מדובר בעליית מדרגה במאבק המורדים; 7000 נפאלים נהרגו בשש שנות המאבק

מפקד משטרת נפאל, קרישנה מוהן שרסטה, נורה הבוקר למוות, ככל הנראה בידי מורדים מאואיסטים. הירי בוצע בפרבריה של עיר הבירה קטמנדו. מהמשטרה נמסר כי גם רעייתו ושומר ראשו נהרגו כתוצאה מן הירי. השלושה נורו מספר רב של פעמים מטווח קצר. היורים הצליחו להימלט.

בכיר בממשל הנפאלי אמר כי אם אכן יתברר שמאחורי הפעולה עומדת המחתרת המאואיסטית, יהיה מדובר בעליית מדרגה חמורה במאבקם. "שרסטה הוא האישיות הבכירה ביותר שנרצחה בידי המורדים", אמר הבכיר. ב"בי.בי.סי" דווח כי המחתרת פועלת בדרך כלל באיזורים הכפריים של המדינה ובאזורים בהם יש נוכחות משטרתית מעטה. לעיתים נדירות הם פועלים בעיר הבירה.

בשנתיים האחרונות מנהלים כוחות הביטחון של נפאל מבצעים נרחבים נגד המורדים המאואיסטים, המבקשים להקים רפובליקה קומוניסטית במקום המונרכיה החוקתית. פעולות המורדים גברו מאז כשלון שיחות השלום לפני כשנה. ההערכה היא כי בשש שנות מאבקם של המורדים המאואיסטים נהרגו עד כה 7,000 בני אדם. רובם נהרגו מאז שהמלך גיאנדרה הכריז על מצב חירום במדינה בחודש נובמבר 2001.

ממשלת ארה"ב העניקה לנפאל סיוע צבאי בסך 17 מיליון דולר, למלחמתם במורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully