וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר על שרתי אוניברסיטת בן גוריון: "אירוע חמור"

6.1.2021 / 15:58

האוניברסיטה בבאר שבע זיהתה את הפריצה במסגרת סריקות תקופתיות, ופועלת למזעור נזקים ולמניעת זליגת מידע. במקביל, נערכות סריקות של כלל השרתים בשיתוף עם מערך הסייבר הלאומי, כדי לוודא שלא היו חדירות נוספות. נשיא האוניברסיטה: "לא נחסוך במשאבים"

בווידאו: מנכ"ל שירביט מצהיר שהם פועלים לחזרה מהירה לפעילות/מערכת וואלה! NEWS

אוניברסיטת בן גוריון הודיעה היום (רביעי) כי זוהתה פריצת סייבר לכמה משרתיה. האירוע התגלה במסגרת סריקות תקופתיות שעורכת האוניברסיטה בשיתוף מערך הסייבר הלאומי. בשלב זה, האוניברסיטה ממשיכה לעבוד כרגיל למעט קשיים נקודתיים ולא ידוע על נזק משמעותי לשרתים, אך הנושא ממשיך להיבדק והאירוע טרם הסתיים.

מרגע שהתגלתה הפריצה הוקם צוות משולב של חוקרים ממערך הסייבר הלאומי ומאגף טכנולוגיות, חדשנות ודיגיטל באוניברסיטה. הצוות המשולב ערך באופן מידי סדרת פעולות כדי לנסות למנוע זליגת מידע ופועל בשעה זו לבלימת האירוע ולמזעור נזקיו ככל האפשר. במקביל, עורך הצוות סריקה יסודית של כלל שרתי האוניברסיטה כדי לבדוק אם היו חדירות נוספות כמו גם לבחון את ההגנות על שירותי המחשוב והשרתים.

אוניברסיטת בן גוריון, באר שבע. ראובן קסטרו
אוניברסיטת בן גוריון/ראובן קסטרו

נשיא האוניברסיטה, פרופ' דניאל חיימוביץ', הודיע על המקרה במכתב לחברי הסגל ולסטודנטים. "אוניברסיטת בן גוריון בנגב, כמו מוסדות אחרים ברחבי העולם, היא מטרה איכותית לתוקפי הסייבר. יכולות הסייבר שלנו, ביחד עם מערך הסייבר הלאומי, זיהו את החדירה למערכות שלנו, ופועלים כדי לטפל בה במהירות האפשרית ולצמצם את הנזק הפוטנציאלי", כתב.

"מדובר באירוע חמור ובראש מעייניי כרגע עומד הצורך לבלימת החדירה ולחיזוק ההגנה על המערך הדיגיטלי ושרתי האוניברסיטה בכל האמצעים הנדרשים. לא נחסוך במשאבים לשם כך. במקביל הנחיתי להקים כבר עכשיו צוות נפרד להפקת לקחים והמלצות להמשך, על מנת לוודא שאירועים כאלה לא יחזרו על עצמם" הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully