וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים ג'ונג און מודה: "התכנית הכלכלית שלי נכשלה"

6.1.2021 / 15:04

מנהיג צפון קוריאה כינס את מפלגת השלטון לראשונה אחרי חמש שנים, ובה המשיך בניסיון לעצב את תדמיתו כמי שמחובר לעם. עם זאת, הוא ציין "ניצחון מופלא" בתחום הצבאי. בקונגרס, המתקיים לקראת כניסת ביידן לבית הלבן, הוא צפוי לחשוף את מדיניות החוץ החדשה

בווידאו: קים ג'ונג און מודה שהתכנית הכלכלית נכשלה/צילום: רויטרס

מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און הודה כי תכנית החומש הכלכלית שלו כשלה "כמעט בכל המגזרים", בפתיחת קונגרס מפלגת הפועלים השלטת - כך דיווחה היום (רביעי) סוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

הכינוס הפוליטי הנדיר, שקים ערך לאחרונה בשנת 2016, משך תשומת לב בינלאומית משום שבו אמורה להיחשף תכנית חומש כלכלית חדשה והחלטות הנוגעות למדיניות ביחס לקשרים עם הדרום והעולם. הקונגרס, שבו משתתפים 250 בכירי מפלגה, 4,750 צירים ו-2,000 צופים, מתכנס שבועיים בלבד לפני כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית הנבחר ג'ו ביידן.

בנאום הפתיחה שלו אמר קים כי המדינה השיגה "ניצחון מופלא" בחיזוק כוחה ומעמדה העולמי, בהתייחסו להתקדמות הצבאית שכללה ניסויים מוצלחים שנעשו ב-2017 בטילים בליסטיים בין-יבשתיים המסוגלים לפגוע בארצות הברית, ולסדרת פגישות עם נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ ב-2018 וב-2019.

עם זאת, הרודן הקומוניסטי אמר כי האסטרטגיה הכלכלית בחמש השנים האחרונות לא עמדה ביעדיה, והוא קרא לחיזוק יכולות המדינה להסתמך על עצמה. קים רצה להגדיל את הצמיחה ואת אספקת החשמל, אך סוכנויות של האו"ם דיווחו על מחסור שיטתי בחשמל ובמזון, שהוחמר על ידי סנקציות בינלאומיות, מגיפת הקורונה ושיטפונות קשים.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און במהלך השתתפותו בקונגרס של מפלגת השלטון בפיונגיאנג 6 בינואר 2021. רויטרס
מתרץ את המשבר הכלכלי בקורונה. קים ג'ונג און בקונגרס המפלגה, היום/רויטרס

בזמן שביסס את שלטונו באמצעות פרובוקציות צבאיות וטיהורים אכזריים, ניסה קים לבנות תדמית של "אדם מהשורה" בכך שהוא הודה בגלוי בכמה מכישלונותיו. זה נחשב בעבר לטאבו במדינה שרואה במנהיגיה דמויות כמעט אלוהיות שלא יכולות לטעות. קים אף בכה במצעד צבאי באוקטובר, כשהודה לאזרחים על ההקרבה שעשו.

"נראה שהוא קיבל החלטה אסטרטגית להודות בכישלון כלכלי מכיוון שהוא יכול להאשים בכך גם את נגיף הקורונה" אמר שין בום-צ'ול, עמית בכיר במכון המחקר לאסטרטגיה לאומית בסיאול. "כך הוא מבקש לבסס את דמותו כמנהיג אוהב אדם".

בהתייחסו למגיפה, קים שיבח את אנשי המפלגה על כך שהבטיחו יציבות מול הנגיף "מההתחלה ועד הסוף". לדבריו, "הם התגברו בנחישות על קשיים לנוכח משבר בריאות עולמי ממושך חסר תקדים".

קוריאה הצפונית לא אבחנה רשמית ולו מקרה אחד של קורונה, אך דיווחה על אלפי "מקרים חשודים" לארגון הבריאות העולמי. הרשויות בדרום אמרו כי לא ניתן לשלול שיש התפרצות בצפון כיוון שהתנועה של סחורות ואנשים עם סין נמשכה עד סגירת הגבול בינואר אשתקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כינוס הקונגרס של מפלגת השלטון בפיונגיאנג, צפון קוריאה  6 בינואר 2021. רויטרס
לא עוטים מסיכות או שומרים מרחק. קונגרס מפלגת השלטון, היום/רויטרס

משרד האיחוד בסיאול, המופקד על היחסים עם הצפון, הודיע ​​כי הוא מקווה שקונגרס יספק הזדמנות לטפח שלום ולקדם את הקשרים בחצי האי. בסוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית דווח כי קים יציע בקונגרס "מדיניות אסטרטגית וטקטית" שמטרתה לקדם את האיחוד מחדש של חצי האי ואת יחסי החוץ.

בדרך כלל, קים נושא נאום עם תחילת השנה החדשה, שבו הוא משרטט את מדיניותו הדיפלומטית, הצבאית והכלכלית, אך השנה הוא דילג עליו. מומחים אמרו שהוא עשוי למסור דברים לאחר סיום הקונגרס.

בתמונות שפורסמו מהקונגרס, אף אחד מהנוכחים לא נראה חובש מסיכה או שומר על מרחק, בניגוד לאירועים ציבוריים אחרים שהתקיימו לאחרונה. קים לווה על ידי יועציו, בהם אחותו ובכירת המפלגה קים יו ג'ונג, מנהיג המדינה הרשמי צ'ו ריונג היי וראש הממשלה קים טוק הון.

לפי רשימת המשתתפים שפורסמה, קרוב ל-75%, או 29 מתוך 39 המנהיגים שעלו לבמה, הוחלפו מאז הקונגרס הקודם ב-2016. קים הדיח רבים מנאמניו הוותיקים של אביו, החליש את הצבא וקידם גורמים נאמנים וצעירים, בהם אחותו. לפי ההערכות, יוכרזו שינויים נוספים בהנהגה לאורך הקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully