וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! גיאוקרטוגרפיה: שינוי יורדת ל-12-13 מנדטים

26.1.2003 / 7:58

הליכוד יורד ל-30 מנדטים, העבודה יציבה בשפל של 19; עלה ירוק מפתיעה עם 2-3 מנדטים; מרבית תומכי שינוי מצביעים למפלגה מחוסר ברירה; כמחצית מהנשאלים מתביישים בדמוקרטיה בישראל

ימים ספורים לפני הבחירות נוטשים רבים מהמצביעים את שינוי, שצפויה לקבל רק 13-12 מנדטים. כך עולה מסקר וואלה! גיאוקרטוגרפיה שנערך אמש. בסקר הקודם קיבלה שינוי 16 מנדטים. מהסקר הנוכחי עולה עוד, כי הליכוד יורד ל-30-29 מנדטים (לעומת 31 בסקר הקודם), ואילו מפלגת העבודה יציבה בשפל של 19 מנדטים. הסקר נערך בקרב 1,007 מרואיינים, המהווים מדגם ארצי מייצג של האוכלוסיה הבוגרת בארץ, כולל ערבים. טווח השגיאה הסטטיסטית המירבית שלו הוא 3.1 אחוז.

ש"ס מקבלת בסקר 10 מנדטים, מרצ עולה ל-9 עד 10 והאיחוד הלאומי מקבלת 8. ישראל בעליה מתחזקת מ-4 ל-6 מנדטים, במידה ניכרת על חשבון האיחוד הלאומי שמאבדת קולות במגזר העולים. המפדל יורדת מ-6 מנדטים ל-5, יהדות התורה מקבלת 4-5, חרות 2, עם אחד 3 ועלה ירוק 2-3. בל"ד מקבלת 2-3 מנדטים, חד"ש ותע"ל 2-3 והרשימה הערבית המאוחדת מקבלת 2.

מן הסקר עולה עוד, כי 71 אחוז ממצביעי שינוי מעידים כי הם מצביעים למפלגה "כי אין עבור מי להצביע", והם לא עושים זאת בלב שלם מתוך הסכמה עם עקרונות המפלגה. 58 אחוז מכלל משתתפי הסקר בוחרים במפלגתם בלב שלם, ואילו 36 אחוז מצביעים בלית ברירה. 6 אחוזים טוענים כי בכוונתם לשים פתק לבן או לא להצביע כלל.

את הסקר במלואו ונתונים נוספים ניתן למצוא בקטיגוריית סקרי גיאוקטוגרפיה, בקישור המצורף. חלק מהתגובות הועברו לידיעה זו.

"גורמים בשלטון דאגו לעצור החקירות"

כמחצית מהנשאלים(46 אחוז) סבורים כי הדמוקרטיה הישראלית והנורמות המוסריות של פעילות הכנסת והממשלה היוצאות הוא נושא לבושה ולדאגה. 35 אחוז סבורים כי המצב סביר, ודומה ליתר מדינות העולם, ו-7 אחוזים סבורים שהדמוקרטיה הישראלית היא נושא לגאווה.

מן הסקר עולה כי ההתייחסות לשאלות מוסריות, כגון חקירת החשדות לשחיתויות בליכוד, קשורה לשיוך המפלגתי. 38 אחוז ממצביעי הליכוד סבורים כי אין בפרסומים אמת, ואין צורך לעסוק בהם יותר, לעומת 12 אחוז ממצביעי העבודה. לעומת זאת, 52 אחוז ממצביעי העבודה סבורים כי גורמים בשלטון דאגו לעצור את החקירות לפחות עד לאחר הבחירות - לעומת 15 אחוז ממצביעי הליכוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully