וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הברקזיט: אביו של ג'ונסון רוצה אזרחות צרפתית

31.12.2020 / 15:35

סטנלי ג'ונסון, שהיה חבר פרלמנט אירופי בעבר, אמר לרדיו צרפתי כי הוא מרגיש מחובר למדינה, שם נולדה אמו. "אם אני מבין את זה נכון, אני צרפתי", אמר אביו של ראש ממשלת בריטניה, שהוביל את מחנה הפרישה מהאיחוד במשאל העם ב-2016

בווידאון: ג'ונסון מכריז שבריטניה והאיחוד האירופי הגיעו להסכם סחר/צילום: רויטרס

אביו של ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר היום (חמישי) כי הוא הגיש בקשה לדרכון צרפתי כדי לשמור על קשריו עם האיחוד האירופי לאחר הברקזיט. סטנלי ג'ונסון, לשעבר חבר בפרלמנט האירופי, הצביע בעד הישארות בריטניה בגוש במשאל העם ב -2016. הוא אמר לתחנת הרדיו RTL שהוא רוצה להיות אזרח צרפת בגלל קשריו המשפחתיים החזקים למדינה.

"אם אני מבין את זה נכון, אני צרפתי. אמי נולדה בצרפת, אמה הייתה צרפתייה לחלוטין כמו סבא שלה. אז מבחינתי זה להחזיר לעצמי את מה שכבר יש לי. וזה משמח אותי מאוד", אמר ג'ונסון בן ה-80, שדיבר בצרפתית. "תמיד אהיה אירופי, זה בטוח. אי אפשר לומר לעם הבריטי: אתם לא אירופים. זה חשוב שיהיה קשר לאיחוד האירופי", הוסיף.

אביו, אחיו ואחותו של ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון לאחר ההכרזה על ג'ונסון כראש ממשלת בריטניה 23 ביולי 2020. AP
קרע משפחתי. סטנלי ג'ונסון עם ילדיו בעת ניצחונו של בוריס בפריימריז, בשנה שעברה/AP

בנו בוריס היה הפנים של הקמפיין שתמך בברקזיט והוא מצהיר שבריטניה יכולה "לשגשג בעוצמה" כאומה ריבונית לחלוטין מחוץ לאיחוד האירופי, שלדבריו סובל מביורוקרטיה רבה מדי.

ואולם, אתמול השמיע ראש הממשלה טון מפויס יותר כשהפרלמנט אישר את הסכם הסחר עם האיחוד האירופי. "זה לא סופה של בריטניה כמדינה אירופית. אנחנו במובנים רבים הציוויליזציה האירופית הקלאסית ואנחנו נמשיך להיות".

הלילה הממלכה המאוחדת תעזוב רשמית את האיחוד, לאחר יחסים מתוחים שנמשכו 48 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully