וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

28 הרוגים במתקפה על אוטובוס במזרח סוריה

אי-פי ורויטרס

עודכן לאחרונה: 19.12.2023 / 18:46

בסוכנות הידיעות הרשמית נטען כי ההרוגים במתקפה בדיר א-זור היו אזרחים, ואילו בארגון הסורי לזכויות אדם אמרו כי היו אלו חיילים ששבו מחופשה. דאעש, שבעבר שלט באזור ושרידיו עדיין פעילים בו, קיבל אחריות

בווידאו: דיווח בסוריה על תקיפה ישראלית באזור דמשק/מתוך טוויטר

28 בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו במתקפה על אוטובוס במזרח סוריה - כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א. לפי הסוכנות, הייתה זו מתקפת טרור נגד אוטובוס של אזרחים שנסע מחומס שבמרכז המדינה למחוז דיר א-זור הגובל בעיראק. לא נמסרו פרטים נוספים. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ההרוגים היו חיילים שחזרו מחופשה. עוד דווח כי החמושים תקפו שלושה אוטובוסים אחרי שהציבו מחסום בכביש ופתחו באש לעברם.

דאעש, שבעבר שלט באזור, קיבל היום אחריות על המתקפה ואמר כי הרג 40 חיילים סורים. הארגון הקיצוני עדיין פעיל באזורים המדבריים ובאזורים הכפריים במזרח סוריה ובדרומה.

אוטובוס שהותקף במזרח סוריה, 30 בדצמבר 2020. ללא קרדיט, אתר רשמי
באזור פועלים שרידי דאעש. האוטובוס עולה באש, אתמול/אתר רשמי, ללא קרדיט

באזור פועלות מיליציות שיעיות פרו-איראניות, בסמוך לעיר העתיקה תדמור. גורם בכיר אמר לרויטרס כי רוב ההרוגים היו מיחידת העילית, חטיבה 4 של צבא סוריה, שלה נוכחות רבה במחוז העשיר בנפט מאז שדאעש סולק מהאזור בסוף 2017.

תושבים בדיר א-זור וגורמי מודיעין שם אמרו כי בחודשים האחרונים חלה עלייה במספר המארבים ומתקפות הפגע וברח של שרידי דאעש המסתתרים במערות באזור המדברי.

בנוסף לכך, הם אמרו כי בחודשים האחרונים שבטים ערבים באזור זועמים על הוצאות להורג של אנשי שבטים החשודים בקשרים לדאעש על ידי המיליציות האיראניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully